کد خبر: ۱۵۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 01
دود شمع و صمغ کندر موجب افزایش ذرات معلق در هوا می‌شود که اندازه‌ای بین نیم تا دو و نیم میکرومتر دارند.
       

شفا آنلاین:روشن کردن شمع<Lighting candles>یا سوزاندن صمغ کندر همراه با اسپند دانه انتخاب عالی برای ایجاد محیطی دلپذیر و معطر در منزل است؛ اما باعث آلودگی محیط و آسیب به سلامتی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:محققان دانشگاه سن دیگو آمریکا در مورد آلایندگی ناشی از دود شمع و خطر استنشاق این دود بر سلامتی هشدار دادند. نتیجه این مطالعه در مجله علمی «پلاس وان» (PLOS ONE) به چاپ رسید.
گرچه بررسی روی آلودگی هوای محیط داخلی در حدود 300 منزل نشان داد که دود سیگار به شدت کیفیت هوا را آلوده می‌کنند؛ اما انتظار نمی‌رفت که دود شمع نیز تا حد بالایی آلاینده باشد.

دود شمع و صمغ کندر موجب افزایش ذرات معلق در هوا می‌شود که اندازه‌ای بین نیم تا دو و نیم میکرومتر دارند.
این ذرات 100 بار کوچکتر از مو بوده و به همین دلیل به راحتی وارد بدن شده و زمینه ساز ناراحتی‌های مختلف تنفسی و قلبی می‌شود.
اثرات کوتاه و بلند مدت در مورد این ترکیبات در افراد مختلف دیده می‌شود اما نسبت به کودکان باید بیشتر دقت نمود؛ زیرا ریه آنها به طور کامل تکامل نیافته و نسبت به بزرگسالان مقدار هوایی حدود سه برابر بیشتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را استنشاق می‌کنند.
اجتناب از روشن کردن شمع و صمغ کندر، سیگار کشیدن، سرخ کردن مواد غذایی و نظافت زمین با جارو مهم‌ترین توصیه‌های ساده اما کاربردی برای حفظ سلامت محیط منزل است. سپید

www.Medisite.fr

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: