کد خبر: ۱۵۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 31
علاوه بر این تقریبا 14هزار نفر در سال بر اثر این سرطان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. سرطان مثانه نیز گسترده است. طبق آمار، حدود ۷۱هزار آمریکایی در سال ۲۰۱۳ به این بیماری مبتلا شده و ۱۶هزار نفر دچار مرگ‌ ناشی از آن شدند.
       

شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کمبود مزمن فعالیت جسمانی می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان مثانه و کلیه‌<Bladder and kidney cancer.> را افزایش ‌دهد؛ بنابراین شرکت در فعالیت‌های فیزیکی بیشتر، ممکن است این خطر را کاهش دهد. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، سالانه حدود 57هزار بزرگ‌سال به سرطان کلیه و لگنچه کلیوی مبتلا می‌شوند.


به گزارش شفا آنلاین:علاوه بر این تقریبا 14هزار نفر در سال بر اثر این سرطان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. سرطان مثانه نیز گسترده است. طبق آمار، حدود ۷۱هزار آمریکایی در سال ۲۰۱۳ به این بیماری مبتلا شده و ۱۶هزار نفر دچار مرگ‌ ناشی از آن شدند. گروهی از محققان به بررسی ارتباط بین سبک زندگی کم‌تحرک و خطر ابتلا به سرطان کلیه یا مثانه پرداختند. آنها 160 بیمار مبتلا به سرطان کلیه، 208 بیمار مبتلا به سرطان مثانه و 766 فرد سالم را بررسی کردند.


از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا میزان فعالیت جسمانی خود را گزارش دهند؛ یعنی آیا به صورت منظم یا هفتگی در فعالیت‌های جسمانی تفریحی شرکت م‌کنند یا خیر. کسانی که اعلام کردند هرگز این کار را انجام نداده‌اند، به عنوان «غیر‌فعال از نظر جسمانی» طبقه‌بندی شدند. به‌طورکلی، شواهد حاکی از ارتباط مستقیم میان سرطان مثانه و کلیه با عدم تحرک جسمانی در طول زندگی است. بی‌تحرکی، 77 درصد احتمال ابتلا به سرطان کلیه و ۷۳ درصد احتمال ابتلا به سرطان مثانه را افزایش داده بود. همچنین خطر مشابهی در افراد دچار چاقی و افراد دارای وزن طبیعی یافت شد؛ بنابراین سبک زندگی بی‌تحرک به صورت مستقل از چاقی، خطر ابتلا به سرطان مثانه و کلیه را بالا می‌برد. این یافته‌ها، بیانگر اهمیت فراوان حفظ یک سبک زندگی سالم است. انجام ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت جسمانی شدید در هفته، تاثیر قابل‌توجهی بر سلامت دارد.سپید
WHO

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: