کد خبر: ۱۵۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 30
تعداد آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال به سرعت در حال رشد است و سن، بزرگ‌ترین عامل خطر برای بیماری آلزایمرمحسوب می‌شود.
شفا آنلاین:  به گزارش مقامات بهداشتی آمریکا، مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری آلزایمر 55 درصد افزایش یافته است. در یک‌چهارم از این موارد، بار سنگین مراقبت برعهده عزیزان آن فرد بوده است. بیماری آلزایمر<Alzheimer's disease> یک معضل سلامت عمومی است که نه‌تنها افراد مبتلا به این بیماری، بلکه اشخاصی که عهده‌دار مراقبت از آن‌ها هستند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.     



به گزارش شفا آنلاین:تعداد آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال به سرعت در حال رشد است و سن، بزرگ‌ترین عامل خطر برای بیماری آلزایمرمحسوب می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد، میزان مرگ‌و‌میر این بیماری از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴، ۸۳ درصد افزایش داشته است. در این مدت، تعداد افرادی که در منزل بر اثر آلزایمر فوت کردند، از 14 به 25 درصد رسیده است.
افزایش مرگ افراد در خانه، نشان‌دهنده نیاز بیشتر به مراقبان است؛ چراکه در مراحل آخر بیماری، بیماران به‌طور کامل وابسته به مراقبان هستند که اغلب شامل خانواده و دوستان است. افزایش مرگ‌ومیر آلزایمر به دلایلی مانند افزایش سن جمعیت و تشخیص بهتر این بیماری رخ داده است. همچنین، آلزایمر بیشتر در گواهی‌های فوت به عنوان علت مرگ ذکر می‌شود. بیماری آلزایمر، نوعی کشنده از زوال عقل و ششمین عامل مرگ‌و‌میر در ایالات‌متحده است. نزدیک به 4 درصد از تمام مرگ‌‌ها در سال 2014 به علت آلزایمر بوده است.


پنجمین عامل اصلی مرگ در میان افراد 65 ساله و مسن‌تر به بیماری آلزایمر اختصاص داده‌شده است. مراقبت پرستاری از فرد مبتلا به آلزایمر کار ساده‌ای نیست و هزینه بالایی برای این امر صرف می‌شود. به ازای هر فرد بیمار، سه نفر برای مراقبت از آنها وجود دارد. آلزایمر گران‌ترین بیماری در آمریکا است. اغلب این بیماران در آسایشگاه یا مراکز مراقبتی می‌میرند؛ اما این میزان از ۶۸ درصد در ۱۹۹۹ به ۵۴ درصد در ۲۰۱۴ کاهش یافته است.سپید
Health Day

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: