کد خبر: ۱۵۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 24
مهرداد لاهوتی با بیان این‌که پیشگیری می‌تواند هزینه‌های درمانی کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، افزود: خوشبختانه وزرات بهداشت در زمینه آموزش به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها گام‌های جدی برداشته است.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: امروز تقریبا ۴۵ درصد هزینه‌های درمان توسط مردم و ۵۵ درصد آن توسط دولت پرداخت می شود در حالی که قبل از اجرای طرح تحول سلامت این پرداختی ۸۰ درصد توسط مردم و ۲۰ درصد از سوی دولت بود.

به گزارش شفاآنلاین،مهرداد لاهوتی  با بیان این‌که پیشگیری می‌تواند هزینه‌های درمانی کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، افزود: خوشبختانه وزرات بهداشت(ministry of health) در زمینه آموزش به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها گام‌های جدی برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته امکان معالجه برای همه مردم، به دلیل مشکلات مالی و بالا بودن هزینه‌های آن، وجود نداشت و بیماری وخامت بیشتری پیدا می‌کرد. به همین دلیل، یک بیماری کوچک به بیماری بزرگتری تبدیل می شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور، افزود: امروزه به دلیل بهبود وضعیت و شرایط مناسب درمان برای مردم، به راحتی می توان از پیشرفت برخی بیماری‌های پرهزینه پیشگیری کرد و این مسئله به نفع مردم و دولت است، زیرا علاوه بر پیشگیری از درمان، منجر به تامین آرامش روانی مردم نسبت به سلامت خود در جامعه می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای موفق توانسته‌اند بسیاری از بیماری‌ها را از جامعه خود ریشه کن کنند و محقق شدن این امر در ابتدا با آموزش در زمینه پیشگیری امکان پذیر است، بنابراین ادامه اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های درمان ، سبب کنترل بیماری‌ها نیز شود.

لاهوتی گفت: عملکردهایی که در دولت یازدهم توسط وزارت بهداشت در زمینه درمان در چند سال اخیر صورت گرفته است، می‌تواند برای کشورهای دیگر الگوی مناسبی باشد، اگرچه این موفقیت‌های چشمگیر، با مشکلاتی مواجه شده است، اما ضمن برطرف کردن نقاط ضعف آن می توان نقاط قوت آن را نیز تقویت کرده و اهداف آن را با جدیت بیشتر دنبال کرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مطابق قوانین باید هزینه‌های درمان ۷۰ درصد توسط دولت و۳۰ درصد توسط مردم برای درمان پرداخت شود، اگرچه هنوز این امر به طور کامل محقق نشده است، اما با اجرای طرح تحول سلامت به این هدف نزدیک شده است.

لاهوتی مهمترین اقدامات اجرای طرح تحول سلامت را توسعه زیر ساخت‌های درمانی دانست و گفت: با اجرای این طرح، هزاران تخت به تخت‌های بیمارستانی(Hospital Bed) افزوده شده که این رقم در چند سال اخیر پس از اجرای طرح تحول، بسیار قابل توجه بوده است.

وی اظهار کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت بیماران و همراهان بیمار دغدغه تهیه لوازم و تجهیزات بستری و جراحی را داشتند، در صورتی که تهیه این تجهیزات با اجرای این طرح به عهده بیمارستان‌های دولتی است، علاوه بر آن هزینه‌های بستری مردم شهرها به شش درصد و روستاییان به سه درصد رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس تاکید دارد: انتقادات جدی به طرح تحول سلامت وارد نیست و تنها باید اصلاحاتی برای رفع موانع آن صورت گیرد. سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: