کد خبر: ۱۵۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 25
تمرین روزانه یک‌ساعته را هدف‌گذاری کنید. کودکان نیاز دارند که در طول یک روز به مدت 60 دقیقه حرکت کنند.
شفا آنلاین:باهم به فعالیت‌های بدنی بپردازید. وقتی‌که صرف شام تمام شد به‌جای آنکه سراغ تلویزیون بروید با فرزند خود به یک پیاده‌روی تند یا دوچرخه‌سواری بروید یا می‌توانید با استفاده از حلقه حرکاتی را با یکدیگر انجام دهید. توصیه می‌شود که حین انجام این تمرین‌ها گفت‌وگوی کم و معمولی با کودک خود داشته باشید و از پرسیدن سوالاتی در مورد نمره‌ها و وظایف کودک خودداری کنید. انجام این فعالیت‌های بدنی<physical activities>نه‌تنها برای کودک شما، بلکه برای شما نیز جذاب خواهد بود.


به گزارش شفا آنلاین:تمرین روزانه یک‌ساعته را هدف‌گذاری کنید. کودکان نیاز دارند که در طول یک روز به مدت 60 دقیقه حرکت کنند. این حرکت یا تحرک کودکان باید شامل تمرین‌های همچون موارد زیر باشد:
تمرین‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب می‌شوند (مانند دویدن و پیاده‌روی تند)
تمرین‌هایی که روی عضله‌ها کار می‌کنند (مانند شنا)
تمرین‌هایی که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند (مانند طناب زدن)
این یک ساعت فعالیت بدنی نباید فورا رخ دهد. کودکان می‌توانند در زمان‌های متفاوتی از روز این تمرین‌ها را انجام دهند. علاوه بر این، از کودکان خود بخواهید که با پای پیاده به مدرسه بروند.
از یک گام شمار استفاده کنید. کودکان ابزارها را دوست دارند. یک گام شمار یا قدم شمار می‌تواند کودک را ترغیب کند که بیشتر حرکت کند. توصیه می‌شود که برای هر یک از کودکان خود یک گام شمار تهیه کنید تا میان آن‌ها رقابت کوچکی در زمینه افزایش تعداد گام‌ها برقرار شود. علاوه بر این، والدین نیز می‌توانند وارد این چالش میان خود و فرزندان خود شوند و آن‌ها را تشویق کنند که حتی در خانه هم گام بردارند.
از تجهیزات ورزشی ساده و لذت‌بخش استفاده کنید. برای افزایش تحرک در میان اعضای خانواده خود نیازی به تجهیزات تجملی و لوکس ندارید. قطعا یک راکت تنیس و یک جفت کفش اسکیت می‌تواند یک وسیله الهام‌بخش خوب باشند، همچنین تجهیزات ساده‌ای همچون یک طناب ارزان‌قیمت یا یک توپ فوتبال ساده نیز می‌توانند الهام‌بخش خوبی باشند. علاوه بر این، می‌توانید اسباب‌بازی‌های مخصوص فضای باز را برای کودک خود تهیه کنید تا کودک شما مجبور به خارج شدن از فضای بسته خانه شود.
محل ورزش یا تمرین کودک خود را معین کنید. مشخص کردن محل تمرین به نظر ساده می‌آید، اما در حقیقت باید برای تحرک کودک خود مکان مناسب را انتخاب کنید. کودک خود را به یک زمین‌بازی یا زمین بیس‌بال ببرید. کودک خود را به پارک ببرید. با دوستان خود به یک پیک‌نیک کنار رودخانه بروید تا فرزندتان با دیگر بچه‌ها بازی کنند. نیاز نیست که کودک خود را مجبور به تحرک زیاد کنید، بلکه محیط اطراف و دیگر کودکان می‌توانند الهام‌بخش کودکتان باشند.
کودکان خود را در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام کنید. کلاس‌های ورزشی همچون کلاس یوگا، کاراته، رقص یا تنیس می‌توانند در افزایش علاقه کودک شما به فعالیت فیزیکی موثر باشند. توصیه می‌شود که پیش از ثبت‌نام کودک خود در این کلاس‌ها خودتان یک‌بار در این کلاس‌ها حضور پیدا کنید و اجازه دهید که کودکتان خودش فعالیت ورزشی موردعلاقه خودش را انتخاب کند.
انجام بازی‌های ویدئویی را محدود کنید. وقتی‌که بحث فیتنس یا تناسب‌اندام مطرح می‌شود، این را باید گفت که بازی‌های ویدئویی الزاما دشمن نیستند. می‌توانید یک بازی را برای کودک خود تهیه کنید که نیاز به حس گر حرکتی است. بازی‌های ویدئویی زیادی در بازار وجود دارند که تمرکزشان روی حرکت است. کودکانی که برای انجام بعضی از بازی‌های ویدئویی نیاز به بر خواستن و حرکت کردن دارند در مقایسه با کودکانی که بازی‌های ویدئویی نشستنی انجام می‌دهند 200 درصد کالری بیشتری می‌سوزانند. باوجوداین، بهتر است که انجام بازی‌های ویدئویی را برای کودک خود محدود کنید.
ورزش را تبدیل به یک فعالیت لذت‌بخش کنید. دست کودک خود را بگیرید و با او روی برگ‌های روی حیاط یا باغ بدوید و بالا و پایین بپرید. می‌توانید با کمک کودک خود در باغچه حیاط خود گل بکارید یا به همراه او به کتابخانه بروید یا آدم‌برفی درست کنید. این فعالیت‌های بدنی را طوری انجام دهید یا برای کودک خود ترسیم کنید که بیشتر جنبه سرگرمی دارند و هیچ اجباری نیست که کودک شما این فعالیت‌ها را انجام دهد.
کودک خود را تشویق به فعالیت بدنی کنید. اگر کودک شما علاقه‌ای به فعالیت‌های بدنی نشان نمی‌دهد، روحیه خود را نبازید و تسلیم نشوید. هر فعالیت بدنی کوچکی را که کودک شما انجام می‌دهد بستایید و او را به خاطر انجام این فعالیت‌های کوچک سرزنش نکنید. به کودک خود کمک کنید تا فعالیت‌هایی همچون کوهنوردی و پیاده‌روی تند را امتحان کند که جنبه رقابتی ندارند. کلیدی‌ترین نکته این است که به کودک خود کمک کنید تا فعالیت بدنی موردعلاقه‌اش را بیابد. برای این منظور، به کودک خود کمک کنید تا ورزش‌ها یا فعالیت‌های بدنی مختلفی را امتحان کند. به کودکان خود بفهمانید که فعالیت بدنی برای همگان نیاز است.
ورزش یا فعالیت بدنی موردعلاقه خود را بیابید. اگر می‌خواهید که کودکان شما ورزش کنند، بهتر است که خود شما هم نیز ورزش کنید. اگر کودک شما ببینید که در حال تحرک هستید یا ورزش می‌کنید، درمی‌یابد که تحرک بخش مهمی از زندگی است. بنابراین، توصیه می‌شود که ورزش موردعلاقه خود را بیابید تا کودکتان با تماشای شما به تحرک و ورزش علاقه‌مند شود. اگر فردی هستید که فعالیت بدنی‌تان خیلی کم است می‌توانید به همراه کودک خود فعالیت بدنی خودتان را افزایش دهید.
غیرمستقیم باعث تحرک کودک خود شوید. برای مثال، اگر به همراه کودک خود به خرید می‌روید ماشین خود را درجایی پارک کنید که اندکی دورتر از مرکز خرید است تا بتوانید به همراه کودک خود اندکی پیاده‌روی کنید. علاوه بر این، در مرکز خرید می‌توانید به کودک خود پیشنهاد دهید که به‌جای استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده کنید یا در حیاط خانه با کودک خود مسابقه دهید که چه کسی می‌تواند بیشترین برگ‌ها را جمع کند. از هر فرصتی برای پیاده‌روی، دویدن، پریدن و بازی با کودک خود استفاده کنید تا فعالیت فیزیکی تبدیل به یک عادت روزانه برای آن‌ها شود.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: