کد خبر: ۱۵۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 23
با افزایش سریع میانگین سنی جمعیت این کشور تصمیم گرفته شد تا استفاده از داروهای ژنریک از حدود ۵۶ درصد در حال حاضر به بیش از ۸۰ درصد افزایش یابد.

شفا آنلاین>سلامت>دولت ژاپن به دنبال آن است تا مصرف داروهای عمومی  در این کشور تا سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی افزایش پیدا کند.

به گزارش شفا آنلاین،دو منبع آگاه دولت ژاپن اعلام کرد:

با این اقدام صدها میلیارد "یِن" در سال در هزینه‌های دولت ژاپن صرفه‌جویی می‌شود. قرار است دولت ژاپن این برنامه را از ماه آینده به عنوان بخشی از دستورالعمل‌های سیاست اقتصادی و مالی مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژاپن که سومین بازار بزرگ داروهای تجویزی جهان را داراست به دنبال کنترل هزینه‌های خدمات درمانی(health Service) است که این طرح می‌تواند سرعت و گسترش حیطه بازبینی و بررسی هزینه دارویی را تقویت کند.

در توضیح داروهای ژنریک(Generic drugs) باید گفت که در کشورهای مختلف به شیوه‌های مختلف تلاش می‌شود که از حقوق نخستین تولیدکننده دارو حمایت شود. به عنوان مثال بر اساس قانونی که FDA آمریکا از آن حمایت می‌کند، تولیدکننده‌ دارو حداکثر تا ۲۰ سال می‌تواند به عرضه‌ اختصاصی دارو بپردازد. اما بعد از آن همه‌ تولیدکنندگان دیگر می‌توانند معادل همان دارو را با نام تجاری ژنریک تولید و عرضه کنند. همان چیزی که به عنوان داروی ژنریک شناخته می‌شود.

معمولا شرکتهایی که داروی دارای نام تجاری را عرضه می‌کنند برای محصول خود قیمتی بالاتر از قیمت داروهای ژنریک تعیین می‌کنند و مشتریانی هم هستند که همیشه ترجیح می‌دهند از داروهای دارای نام تجاری استفاده کنند. اگر چه سازمان‌هایی مانند FDA تاکید دارند که با بازرسی و مطالعه جدی مراقب هستند که داروهای ژنریک دقیقا همان کارکرد داروهای تجاری اصلی را داشته باشند.

برچسب ها: دارو ، سلامت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: