کد خبر: ۱۵۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 23
دکترشادنوش درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با قدردانی ازحضورگسترده اقشارمردم درانتخابات ریاست جمهوری گفت:بی تردید با توجه به پیشینه انتخابات نظام پزشکی،به زودی شاهد انتخاباتی پرشور برای انتخاب نمایندگان جامعه پزشکی درقدیمی ترین پارلمان علمی کشور خواهیم بود.

دکتر مهدی شادنوش درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت :نظام پزشکی حافظ حقوق بیماران و کارشناسی امین در دعاوی مربوط به جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی با قدمتی بیش از نیم قرن از قدیمی‌ترین صنوف کشور است، اظهار داشت: این سازمان ،نماینده فرهیختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی یعنی پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، تغذیه، فیزیوتراپ‌ها، توانبخشی و ماما‌ها را شامل می‌شود که در کنار یکدیگر و هم راستا با وزارت بهداشت در جهت ارتقا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گام برمی‌دارد.
 
وی افزود: نظام پزشکی سازمانی مستقل، دارای شخصیت حقوقی، مرجع صلاحیت دار با حفظ شئون و پیشرفت امور پزشکی و همچنین تنظیم قوانین و پاسداشت حقوق مردم و گیرندگان خدمت است که حافظ حقوق بیماران و کارشناسی امین در دعاوی مربوط به جامعه پزشکی است به طوری که با پیگیری‌های تخصصی حقی از هیچ یک از طرفین را ضایع نمی‌کند.
 
به گفته وی در سال‌های نه چندان دور مرجع اصلی تعرفه گذاری بصورت کامل به عهده این سازمان بوده است و اکنون به عنوان عضوی از کمیته تعیین تعرفه محسوب می‌شود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی با فعال شدن طرح تحول سلامت به عنوان رکن اصلی نظارت بر رعایت تعرفه‌ها شناخته شده است.
 
شادنوش یاد آور شد: جا دارد با عملی شدن کامل قوانین موجود در ارتقا ارائه خدمات و حفظ شئون و حرمت زحمت کشان عرصه سلامت گامهایی مهمتر و عملیاتی‌تر در حوزه بهداشت و درمان کشور برداریم.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی سازمان های نظام پزشکی درسراسرکشور گفت:بی تردید با توجه به حضورگسترده مردم درانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهروروستا،درانتخابات تیرماه سازمان نظام پزشکی نیزشاهد حضور گسترده جامعه پزشکی خواهیم بود تا انشالله با انتخاب چهره های توانمند ،باتجربه و دارای انگیزه خدمت رسانی هرچه بیشتر،شاهد تحولات اساسی در تحقق اهداف والای سازمان نظام پزشکی باشیم.
دکتر شادنوش ازتمامی اعضای جامعه درخواست کرد دراین انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: