کد خبر: ۱۵۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 22
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که میزان کم حجم ماهیچه‌های ناحیه قفسه سینه ارتباط نزدیکی با افزایش خطر مرگ و میر در افراد سیگاری دارد
شفا آنلاین>سلامت>آن دسته از افراد سیگاری که حجم عضلانی کمی در قفسه سینه دارند، بیشتر از سایر سیگاری‌ها در معرض خطر مرگ ناشی از استعمال دود سیگار هستند.

به گزارش شفا آنلاین، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که میزان کم حجم ماهیچه‌های ناحیه قفسه سینه ارتباط نزدیکی با افزایش خطر مرگ و میر در افراد سیگاری دارد.
 
سیگار کشیدن عامل مرگ و میر سالیانه بیش از ۴۸۰ هزار نفر در آمریکاست. این در حالی است که حدود ۵/۳۶ میلیون نفر در آمریکا سیگاری دائمی هستند و حدود ۱۶ میلیون نفر با نوعی بیماری مرتبط با سیگار زندگی می‌کنند. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا نیز گزارش داده که کشیدن سیگار علت شماره یک در بروز بیماری‌های قابل پیشگیری به شمار می‌رود.
 
مطالعات جدید حاکی از آن است که حجم پایین ماهیچه‌های قفسه سینه در افرادی که مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی نیستند، با بالا رفتن خطر مرگ ناشی از استعمال سیگار رابطه مستقیم دارد. پیش از این، محققان دانشگاه هاروارد در کمبریج معتقد بودند که سیگار کشیدن منجر به آسیب ماهیچه‌ای و کاهش حجم عضلانی حتی در سیگاری‌هایی که جسمی سالم دارند، می‌شود اما درباره ارتباط کم بودن حجم ماهیچه‌ای و خطر مرگ اطمینان نداشتند.
 
بیماری مزمن انسداد ریوی به عارضه‌ای اطلاق می‌شود که خروج هوا را از داخل ریه‌ها دشوار می‌کند. این انسداد جریان هوا، با کوتاهی تنفس، خستگی و سخت‌تر کار کردن ریه برای جذب اکسیژن همراه است.
 
محققان بدون در نظر گرفتن این که افراد سیگاری به بیماری مزمن انسدادی روده مبتلا هستند یا خبر، اعلام کرده‌اند سیگاری‌هایی که ماهیچه کمتری در ناحیه قفسه سینه دارند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار می‌گیرند. آنها با سی‌تی‌اسکن حدود ۷ هزار فرد سیگاری با متوسط سن ۶۰ سال دریافتند که حدود نیمی از آنها مبتلا به بیماری مزمن انسدادی روده شده بودند. این دانشمندان سپس از اسکن مخصوص، میزان ماهیچه قفسه سینه بیماران را اندازه‌گیری کردند.
 
محققان حدود ۵ سال، افراد شرکت‌کننده را مورد مطالعه قرار دادند که در این دوران ۶۵۳ نفر جان خود را از دست دادند. به گفته آنها، عواملی چون نژاد، سن، عادات سیگار کشیدن در مرگ ناشی از سیگار نقش دارند. تحقیقات نشان می‌دهد سیگاری‌هایی که حجم ماهیچه‌های کم‌تری دارند تا ۱۲۰ درصد بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: