کد خبر: ۱۵۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 23
یک مطالعه جدید نشان داده که بیماران مراجعه‌کننده به بخش‌های اورژانس در مراکز بیمارستانی آمریکا، در بسیاری از موارد غیرضروری نظیر پیچ‌خوردگی مچ پا از ضددردهای اپیوئیدی نسخه‌ای استفاده می‌کنند.
شفا آنلاین: هر چند که این وضعیت در مورد ایالت‌های مختلف این کشور متفاوت است، برخی از مسوولان آن را زمینه‌ساز سوء‌مصرف دارو <Drug abuse>و ایجاد وابستگی می‌دانند.

به گزارش شفا آنلاین: سرپرست این مطالعه، دکتر ام کیت دلگادو، استادیار طب اورژانس و اپیدمیولوژی در مدرسه پزشکی دانشگاه پرلمان در پنسیلوانیا می‌گوید: «الگوی تجویز غیرضروری داروهایی که از پتانسیل بالای سوء‌مصرف برخوردارند برای چنین آسیب‌های جزئی، موجب ورود میلیون‌ها قرص اپیوئیدی به سیستم ‌درمانی و بالارفتن خطر مصرف مداوم و اعتیاد در بیماران می‌شود.»بر اساس اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، کشور آمریکا در وسط یک اپیدمی اعتیاد اپیوئیدی قرار دارد.


متاسفانه، در عین حال که میزان مصرف اپیوئیدهای نسخه‌ای در این کشور به چهار برابر رسیده، هیچ تغییری در معیارهای بهبود کنترل درد در این کشور ثبت نشده است. مطالعه اخیر شامل ادعای بیمه در مورد بیش از 53 هزار بیمار تحت درمان در بخش‌های اورژانس برای پیچ‌خوردگی مچ پا در سال‌های 2011 و 2012 میلادی بوده است. هیچ کدام از این بیماران در 6 ماه قبلی، ضددرد اپیوئیدی استفاده نکرده بودند و فقط 7درصد از بیماران نسخه برای یکی از داروهای ضددرد اپیوئیدی شامل هیدروکودون یا اکسی کودون داشتند. در مواردی که ضددردهای اپیوئیدی برای بیماران تجویز شده بود، تعداد متوسط آن 20 قرص بود. جالب آن که یک نفر از هر 20 بیمار در این مطالعه، بیش از 60 قرص اپیوئیدی را دریافت کرده بود.دلگادو می‌گوید: «در گروه 20 نفره تحت مطالعه، اگر تعداد قرص‌های تجویزی برای بیماران فقط 20 قرص بود، تعداد 37721 قرص اپیوئیدی کمتر در جامعه مصرف می‌شد.»سپید
PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: