کد خبر: ۱۵۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 22
رسانه های مخالف دولت، در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، شمشیر را از رو بسته بودند و بدون دلایل علمی و منطقی به طرح تحول سلامت، به عنوان یکی از بزرگ ترین دستاوردهای دولت حمله می کردند. حتی یکی از کاندیداها در اظهارنظری عجیب عنوان کرده بود که پرداختی مردم در حوزه سلامت بیشتر از قبل شده است!
شفاآنلاین>سلامت>وقتی مردم با گوشت و پوست و استخوان خود، خدمات یک دولت را در حوزه های رفاه و سلامت لمس کنند، آن وقت هیچ تخریب و هجمه غیراخلاقی نمی تواند آن دولت را از چشم مردم بیندازد. رای دوباره مردم به دولت تدبیر و امید، مصداق کامل همین ادعاست.

به گزارش  شفاآنلاین، رسانه های مخالف دولت، در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، شمشیر را از رو بسته بودند و بدون دلایل علمی و منطقی به طرح تحول سلامت، به عنوان یکی از بزرگ ترین دستاوردهای دولت حمله می کردند. حتی یکی از کاندیداها در اظهارنظری عجیب عنوان کرده بود که پرداختی مردم در حوزه سلامت بیشتر از قبل شده است!

چنین اظهارنظرهای ناپخته ای به خوبی نشان می داد که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، تا چه حد از واقعیت های حوزه سلامت به دور هستند که حتی حقایق عیانی همچون کاهش چشمگیر هزینه های بیماران بستری در بیمارستان های دولتی را هم انکار می کنند.

در طول این چند ماه منتهی به انتخابات، رسانه های مخالف دولت از هر بهانه با ربط و بی ربطی برای تخریب طرح تحول سلامت استفاده کردند، ، کار به جایی کشید که مرگ یک هنرمند در بیمارستان خصوصی(Private hospitals) را هم به پای طرح تحول سلامت نوشتند! آن هم در حالی که طرح تحول سلامت در بیمارستان های دولتی اجرا شده و اصلا آن هنرمند طبق نظر صریح پزشکی قانونی به دلیل ایست قلبی و بدون هیچ نشانه ای از قصور پزشکی از دنیا رفته بود.

در حالی که نظرسنجی های رسمی نیز از رضایت ۸۰ درصدی مردم از طرح تحول سلامت حکایت داشت، اما رسانه های مخالف دولت با طرح ادله های خیالی از شکست طرح تحول سلامت حرف می زدند. آنها حتی بدیهی ترین دستاوردهای این طرح کلان را هم انکار می کردند. مثلا بر اساس آمارهای رسمی، شاهد بودیم که در دولت قبلی، سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بیمار نیازمند  به دلیل هزینه های کمرشکن درمان به زیر خط فقر می رفتند، اما با اجرای طرح تحول سلامت، بساط این بی عدالتی ها برچیده شد. رسانه های مخالف دولت بجای انتشار این حقایق، رسما به دروغ پردازی متوسل شده بودند. آنها با انتشار گزارش های غیرواقعی و مصاحبه های هدفدار با تعداد خاصی از مصاحبه شونده های گلچین شده شان، تلاش می کردند که این دستاوردها را کتمان کنند و یا در ذهن مردم، کوچک جلوه دهند.

اما در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶، مردم ایران با رای قاطع به دولت تدبیر و امید نشان دادند که دیگر دوران عوام فریبی و وارونه نمایی گذشته است و هیچ رسانه ای، هرچقدر پولدار و پرنفوذ، نمی تواند واقعیت عینی را در نظر مردم، برعکس جلوه دهد.

رای مجدد به روحانی را می شود رای به طرح تحول سلامت تعبیر کرد. آرای ۲۳ میلیونی دکتر روحانی نشان داد که مردم به خوبی از حقایق نظام سلامت و خدمات چشمگیر ارائه شده در طرح تحول سلامت آگاهی دارند. این رای قاطع را باید یک «نه بزرگ» به تخریب های غیراخلاقی برخی رسانه ها دانست که گویی رسالتشان را در حمله به طرح تحول سلامت به عنوان چشم اسفندیار دولت یازدهم تعریف کرده بودند.

طرح تحول سلامت، عامل جدی در افزایش مشارکت مردم

خدمات طرح تحول سلامت به حدی موجب رضایت مردمی شده است که حتی برخی نمایندگان مجلس تاکید دارند که یکی از عمده دلایل مشارکت بالای مردم در انتخابات، رای به تداوم طرح تحول سلامت بوده است.

دکتر احمد حمزه، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با اشاره به حضور شگفت انگیز مردم در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری تصریح می کند: یکی از عمده مسائلی که باعث حضور میلیونی مردم در پای صندوق های رای شد، خدمات قابل توجه دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان است که با این مشارکت عظیم رضایت خود را از عملکرد مسئولان کشور اعلام کردند .

به باور این نماینده مجلس، یکی از مهم ترین اولویت های مردم در زندگی، بحث سلامت است که در دولت یازدهم بخوبی به آن پرداخته شد و خدمات مطلوب ارائه شده در بخش بهداشت و درمان نقش بسزایی در کشاندن مردم به پای صندوق آرا به همراه داشت. مردم در واقع با این مشارکت گسترده در انتخابات به مسئولان اعلام کردند که خواهان تقویت و تداوم خدماتی هستند که در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان حاصل شده است.

دکتر سیامک مره صدق، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم  به حضور پرشمار مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و تاکید می کند: این مشارکت عظیم در وهله اول نشان داد که مردم ایران تا چه میزان پایبند به قانون اساسی کشور هستند و دوم بیانگر تمایل آن ها به بهبود شرایط پیش رو در تمامی حوزه ها از جمله بخش بهداشت و درمان است.

همچنین دکتر بهروز بنیادی، دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم  به نقش طرح تحول سلامت در پرشورتر شدن انتخابات اشاره دارد و یادآوری می کند: دولت یازدهم تحول بزرگی در نظام سلامت و درمان، تحت عنوان طرح تحول سلامت ایجاد کرد که نقش بسیار عمده ای در کشاندن مردم به صحنه انتخابات(election) به همراه داشت. در جریان اجرای طرح تحول سلامت، گام های ارزنده ای در حوزه بهداشت و درمان برداشته شد.

رفراندومی برای تداوم طرح تحول سلامت

با داغ شدن تب انتخابات، مخالفان دولت یازدهم، هر کدام از دری به دولت حمله کردند. یکی از اینکه تورم ۳۶ درصدی به ۹ درصد رسیده، عصبانی بود، یکی از آنکه رشد اقتصادی از منفی به مثبت صعود داشته، غمناک بود و دیگری هم از برداشته شدن تحریم های هسته ای دل آشوب بود.

در این بین، عده ای هم از اینکه برای اولین بار در طول تاریخ معاصر ایران، نظام سلامت در اولویت دولت قرار گرفته بود، حال خوشی نداشتند و خواستار توقف طرح تحول سلامت بودند.

اما دکتر محمد حسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  تاکید دارد که رای قاطع مردم به دکتر روحانی، دلیل قاطع حمایت مردم نسبت به تداوم طرح تحول سلامت است.

قربانی با اشاره به حضور بی بدیل مردم در صحنه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، تاکید دارد: طرح تحول سلامت همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و هیچ راهی برای برگشت به گذشته وجود ندارد.

به گفته این نماینده مجلس، در طول سه، چهار سال گذشته، همت و تلاش بی مثال دولت در تمامی عرصه ها از جمله بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و ادامه مشارکت های مردمی، تداوم روند طرح تحول سلامت را تضمین خواهد کرد.

بی گمان می توان رای قاطع مردم به تداوم دولت تدبیر و امید را رفراندومی برای تداوم طرح تحول سلامت تعبیر کرد؛ طرحی که مردم بر تداوم آن تاکید دارند و با صدای رای هایشان، متوقف نشدن آن را به افزایش سه برابری یارانه های نقدی شان ترجیح دادند، حال ما مانده ایم که با کدام آب و صابون روی مخالفان این طرح بزرگ ملی را بشوییم.سلامت آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: