کد خبر: ۱۵۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 21
در حالیکه کشف آنتی بیوتیک‌ها به درمان بسیاری از عفونت‌های باکتریایی منجر شده که پیش از این کشنده بودند اما تجویز بی‌رویه این دسته از داروها، رشد مقاومت آنتی‌بیوتیکی را در پی داشته است

شفا آنلاین>سلامت>وزرای بهداشت ۲۰ کشور پیشروی اقتصادی به منظور همکاری برای مقابله با موضوعاتی همچون افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیکی با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش شفا آنلاین، وزرای بهداشت کشورهای گروه ۲۰ که روز گذشته (شنبه) برای اولین بار با یکدیگر نشست داشتند به توافق رسیدند تا برای مقابله با موضوعاتی از قبیل افزایش مقاومت به آنتی بیوتیک‌ها(Antibiotics) و شروع اجرای برنامه‌های ملی تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی با یکدیگر همکاری کنند.

آلمان که ریاست کشورهای گروه ۲۰ را در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) برعهده دارد اعلام کرد: دستاورد مهمی است که تمامی کشورها برای مقابله با مشکلات و فعالیت در جهت تجویز نسخه برای دریافت آنتی‌بیوتیک‌ها با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

به گفته کارشناسان، روند جهانی‌سازی موجب شده بیماری‌های عفونی سریع‌تر از آنچه در گذشته رخ می‌داده گسترش پیدا کنند. علاوه بر این اعضای گروه ۲۰ متعهد شده‌اند تا سیستم سلامت(Health) را تقویت کرده و توانایی‌شان را برای واکنش به بیماری‌های همه‌گیر و خطرات دیگر بهبود دهند.

در حالیکه کشف آنتی بیوتیک‌ها به درمان بسیاری از عفونت‌های(Infection) باکتریایی منجر شده که پیش از این کشنده بودند اما تجویز بی‌رویه این دسته از داروها، رشد مقاومت آنتی‌بیوتیکی را در پی داشته است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: