کد خبر: ۱۵۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 22
انتقادها و پیشنهادهای جامعه پرستاری همواره به مسئولان منعکس شده ولی هیچ خدمتی از سوی جامعه پرستاری نادیده گرفته نشد و این افتخاری برای حوزه دانشگاه علوم پزشکی است.
شفا آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: «حمایت‌های حقوقی در موضوع مراقبت پرستاری در منزل در نظر گرفته شود.»

به گزارش شفا آنلاین:به نقل ا پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام‌پرستاری،<The Nzamprstary> رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در همایش پرستاری جامع‌نگر با محوریت مراقبت در منزل گفت: «انتقادها و پیشنهادهای جامعه پرستاری همواره به مسئولان منعکس شده ولی هیچ خدمتی از سوی جامعه پرستاری نادیده گرفته نشد و این افتخاری برای حوزه دانشگاه علوم پزشکی است.»
سید حبیب‌الله موسوی‌بهار افزود: «با اجرای طرح تحول سلامت افتخاری ارزشمند برای کشور حاصل شد و اکنون حوزه علوم پزشکی می‌تواند سر خود را بابت کارهای انجام شده بالا بگیرد و توجهات بیشتر مسئولان را خواستار شود.» وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خالی شدن ستادها از نیروهای پرتوان گفت: «همه مجموعه دانشگاه دست در دست هم چهره بهداشت و درمان استان را دگرگون کردیم و این موضوع شایسته قدردانی است.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: «هم‌اکنون معاونت پرستاری وزارت بهداشت به طور کامل تثبیت شده است و با عملکرد خوب و سیاست و خردورزی می‌توان مسئولان رده بالا را برای انجام امور قانع کند.» وی با بیان اینکه برای جامعه پرستاری هر روز پنجره‌ای نو گوشیده می‌شود که می‌تواند راهگشای مسائل باشد، ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های حقوقی در موضوع مراقبت در منزل در نظر گرفته شود. موسوی‌بهار خاطر‌نشان کرد: «با توجه به افزایش امید به زندگی و رشد روند سالمندی که در کشور رخ می‌دهد، جامعه پرستاری با کار زیادی مواجه است و با روند سپری شده امید می‌رود خدمات ارائه شده بهتر انجام شود.»
رضایت نسبی در پی دریافت کارانه
رئیس نظام پرستاری همدان هم گفت: «ما توانسته‌ایم در چندین نوبت برای پرستاران از دانشگاه علوم پزشکی کارانه دریافت کنیم و در حال حاضر نیز رضایتمندی نسبی ایجاد شده است.»
هادی زرینی با اشاره به موضوع پرداخت کارانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: «قبل از عید مشکل پرداخت کارانه وجود داشت اما توانستیم در چندین نوبت برای پرستاران از دانشگاه علوم پزشکی کارانه دریافت کنیم و در حال حاضر تقریباً رضایتمندی ایجاد شده است.» وی پرداخت کارانه در بیمارستان‌ها را متفاوت دانست و با اشاره به اینکه مشکل تداخل اضافه کار با کارانه همچنان پابرجاست، گفت: «درخواست ما این بود که باید اضافه کار و کارانه از هم جدا شو.»
رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه قبل از عید نوروز جلسه‌ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و معاون درمان این دانشگاه داشتیم که انصافاً آنها در پرداختی‌های کارانه همکاری لازم را داشتند و این مبلغ از منابع دیگر تامین شد، افزود: «مبالغ در شرایطی تامین شد که بیمه‌ها بدهی‌های دانشگاه را پرداخت نمی‌کردند.» وی گفت: «این مشکل به دلیل اختلاف بین وزارت رفاه و بهداشت بود و به همین دلیل از طریق بیمه‌ها پولی به بیمارستان‌ها تحویل داده نمی‌شد تا بخواهند کارانه پرستاران را پرداخت کنند.» زرینی با بیان اینکه قبل از عید طی صحبت‌های انجام شده توانسیتم در چند مرحله کارانه پرستاران را دریافت کنیم، تصریح کرد: «در بیمارستان رزن، بعثت، بهشتی تا مهر ماه سال گذشته کارانه پرداخت شد.» وی با اشاره به اینکه تقریباً تا پایان مهرماه سال 95 کارانه پرستاران بیمارستان‌های همدان واریز شده است، افزود: «کارانه پرستاران بیمارستان‌های شهرستان‌ها تا اردیبهشت‌ماه سال 95 پرداخت شده و تا یک ماه آینده نیز قول پرداخت کارانه چند بیمارستان داده شده است.»
کنترل درد،‌ از حقوق مهم کودکان است
پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی هم روز گذشته نتایج تحقیقی را رسانه‌ای کرد که بر اساس آن، تجارب پرستاران، نشانگر توانایی و آگاهی آنان از ماهیت درد، عوامل موثر بر آن و درک نقش مادر است.
در این گزارش آمده است: «مطالعه تجربیات آنان سرمایه‌ای ارزنده‌ای در جهت اداره بهتر درد است. بنابراین ضرورت دارد که در برنامه‌ریزی‌های آموزش پرستاری به موضوع درد در کودکان توجه بیشتری مبذول گردد و دوره‌های آموزش اداره درد برای تربیت پرستاران مجرب و ورزیده در نظر گرفته شود. علاوه بر این، مشارکت و نقش پزشکان در اداره درد کودکان نیز مدنظر قرار گیرد و همچنین جهت اجرای استانداردهای اداره درد شرایط و تسهیلات مناسب مهیا گردد. پژوهش حاضر کیفی و روش آن پدیده‌شناسی است در این روش تجربیات ۱۹ پرستار شاغل در بخش‌های مختلف داخلی-جراحی و عفونی کودکان یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان در ایران، با استفاده از روش مصاحبه جمع‌آوری گردید. نمونه‌گیری به صورت مبتنی بر هدف انجام شد و با استفاده از روش کلایزی، داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجارب پرستاران در دو حیطه اصلی بررسی و به کارگیری اقدامات درمانی مورد پژوهش قرار گرفت. یافته‌های حاصل از تجارب پرستاران در ۳ مفهوم محوری توانایی شناسایی، واکنش و باورها و هفت زیر مفهوم شامل آگاهی از واقعیت درد، اهمیت نقش مراقب، وابستگی به دارو، صبر داشتن، تعاملات بین فردی، باورها نسبت به دارو نما، نگرش منفی نسبت به حضور مادر حین پروسیجرها قرار گرفت.»
در ادامه آمده است: «اداره درد یکی از حقوق مهم کودکان و یکی از اولویت‌های درمان است. تسکین درد از بروز عواقب ناگوار و عوارض جدی پیشگیری می‌کند و نوید بخش رشد و تکامل طبیعی نسل آینده است. پرستاران از جمله افراد کلیدی هستند که بیشترین ارتباط را با کودکان دردمند دارند و با بررسی و درمان درد کودکان می‌توانند از بروز مشکلات بعدی پیشگیری کنند. مطالعه تجربیات آنان نقش ارزنده‌ای را در چگونگی اداره درد ایفا می‌کند. هدف از این مطالعه بررسی تجارب پرستاران از درد کودکان است.»سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: