کد خبر: ۱۵۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 21
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشوردرگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین:معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور از رفع کمبودهای دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی در دولت دکتر روحانی یاد کرد و گفت: در طرح تحول سلامت حدود 11 میلیون نفر بیمه شدند و خدمات بسیاری به بیماران عرضه شد و بی تردید با ادامه این روند و اصلاحات نقایص آن، آینده بسیار روشنی در حوزه سلامت کشور خواهیم داشت.
دکتر محمد حسین بدخش،  پیرامون خدمات دولت یازدهم به شفاآنلاین گفت: طرح تحول سلامت که در دولت یازدهم توسط دکتر هاشمی اجرا شد طرح بسیار فراگیر و کاملی بود که واقعاً توانست دریافت خدمات بیمارستانی را آسان کند و بیماران دردمند بتوانند به پزشک، دارو و درمان دسترسی داشته باشند.

وی اظهار کرد: همان طور که اطلاع دارید ما در دوره های قبل مشکلاتی از قبیل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت داشتیم و خوشبختانه در این دوره کمبود در زمینه دارو، درمان و امکانات و تجهیزات پزشکی یا نداریم. یا اینکه مشکلات به حداقل رسیده و تمام این موارد از زحمات دولت دکتر روحانی و تلاش دکتر هاشمی نشئت می گیرد.

دکتر بدخش تصریح کرد: طرح تحول سلامت ،طرح جامع و کاملی است ولی بی تردید باید بازنگری هایی در آن صورت گیرد و ضعف های آن جبران شود تا روز به روز این طرح به سمت تعالی پیش رود و فراگیری خود را بیشتر نشان دهد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول حدود 11 میلیون نفر تحت پوشه بیمه قرار گرفتند و در این راستا بیمه ها نیز باید پشتوانه قوی تری داشته باشند تا بتوانند به موقع هزینه های بیمارستان ها را پرداخت کنند و این هم با اقداماتی که در حال انجام است به زودی برطرف می شود.

وی تأکید کرد: معتقدم اصلاحاتی باید در زمینه کتاب ارزش های نسبی صورت گیرد. این کتاب باید بدون هیچ گونه بومی سازی و تغیر اجرا شود. چراکه این کتاب در تمام دنیا مقبول است و عده زیادی افراد متخصص در زمینه جامعه شناسی، پزشکی، اقتصاد پزشکی و... این کتاب نسبت ها را نوشته اند و نسبت kبین رشته ها نباید تغییر کند و فقط k بر اساس بودجه مملکت تعیین شود. وبومی سازی در زمینه نسبت ها نمی تواند معنایی داشته باشد اگر عمل جراحی خاصی انجام می شود این عمل در همه جای دنیا به یک صورت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: