کد خبر: ۱۵۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 20
معاون وزیر بهداشت:
دکترعلی اکبر سیاری بیان کرد: هرچند نرخ باروری در کشور کاهش پیدا کرده اما سالانه حدود یک میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می شود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ایران در دوران طلایی جمعیت قرار دارد، گفت: 30 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهد.

به گزارش شفاآنلاین،دکترعلی اکبر سیاری روز شنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری در سالن همایش های رازی افزود: در حال حاضر 60 تا 70 جمعیت کسانی هستند که آماده اشتغال بوده و این فرصت را می توان برای توسعه پایدار کشور استفاده کرد.
وی تاکید کرد که اگر از این فرصت استفاده مناسب نکنیم یا از آن غفلت کنیم، کشور می تواند دچار آسیب شود.

** نرخ باروری در کشور کاهش پیدا کرده است
وی ادامه داد: هرچند نرخ باروری در کشور کاهش پیدا کرده اما سالانه حدود یک میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می شود.
سیاری گفت : نرخ باروری در دهه 70 کمتر از 2.1 درصد بوده است اما شیب این نرخ کم شده است و باید تلاش کنیم تا دغدغه رهبری و مسئولان را در این زمینه برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه سالانه 1.5 میلیون نفر در کشور متولد می شوند، اظهار کرد: وزارت بهداشت با تمام تلاش به دنبال تحقق زایمان سالم و ایمن است تا از مرگ مادر و کودک جلوگیری کند.
معاون وزیر بهداشت پوشش بیش از 90 درصدی زایمان ایمن(Safe delivery) را یکی از دستاوردهای بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: زایمان طبیعی رایگان فرصتی برای افزایش این موضوع در کشور است.
وی با اشاره به اینکه برنامه گسترده برای بهداشت باروری و فرزندآوری در دست اجراست، گفت: در قالب طرح تحول سلامت ، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: