کد خبر: ۱۵۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 20
رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: مردم ایران برای تعیین حق سرنوشت خودشان با آزادی بالا تمام برنامه تبلیغاتی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس را پشت سر گذاشتند و با حضور بی نظیر خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ حماسه بزرگی را خلق کردند.

شفاآنلاین>اجتماعی>رییس ستاد انتخابات کشور نتایج اولیه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را اعلام کرد؛ نتایجی که حکایت از پیشتازی روحانی رییس دولت یازدهم در این انتخابات دارد.

به گزارش شفاآنلاین، علی اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با اعلام آرای اولیه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم ایران برای تعیین حق سرنوشت خودشان با آزادی بالا تمام برنامه تبلیغاتی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس را پشت سر گذاشتند و با حضور بی نظیر خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ حماسه بزرگی را خلق کردند.

وی افزود: مردم ایران در کنار هم و در تضارب آرا و افکار در فضای امن آرام و پرشور و نشاط بالغ بر ۴۰ میلیون نفر در پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند که البته آمار نهایی را امروز با نتیجه نهایی بعد از تایید هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری (Presidential Election)به ملت بزرگ ایران تقدیم خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از نصایح و هدایت رهبر انقلاب، تشکر می کنم، گفت: همچنین از مراجع، احزاب، نامزدها ستادهای نامزدها، طرفداران نامزدها، رسانه ها، هیات های اجرایی و نظارت و مجموعه عواملی که در پای صندوق رای بودند و نیروهایی که در امنیت ایام برگزاری انتخابات ما را همراهی کردند تشکر میکنم.ایسنا

رییس ستاد انتخابات کشور نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری  را به شرح زیر اعلام کرد:

کل آرای ماخوذه شمرده شده  ۲۵،۹۶۶،۷۲۹
آرای صحیح ۲۵،۱۸۲،۳۱۰
حسن روحانی                     ۱۴،۶۱۹،۸۴۸                
ابراهیم رییسی ۱۰،۱۲۵،۸۵۵
مصطفی میرسلیم ۲۹۷،۲۷۶
مصطفی هاشمی‌طبا ۱۳۹،۳۳۱

آرای روحانی از22 میلیون و790 هزار گذشت

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون حسن روحانی 22 میلیون و 796 هزار و 468 رای و سید ابراهیم رئیسی 15 میلیون و 452 هزار و 194 رای کسب کردند.


  علی اصغر احمدی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران افزود: براساس آمار تطبیقی تا این لحظه از مجموع آرای 40 میلیون 76 هزار و 729 رای، تعداد آرای صحیح 38 میلیون و 914 هزار و 470 رای است.
وی افزود: از این میزان، حسن روحانی 22 میلیون و 796 هزار و 468 رای، سید ابراهیم رئیسی 15 میلیون و 452 هزار و 194 رای، سید مصطفی میرسلیم 455 هزار و 211 رای و سید مصطفی هاشمی طبا 210 هزار و 597 رای را کسب کردند.
وی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند پیروز واقعی ملت ایران هستند که به رغم همه برنامه های انتخاباتی و تضارب آرا در کنار هم دست به دست هم خواهند داد و برای ساخت این ملت و حفظ تمامیت ارضی در برابر بدخواهان خواهند ایستاد.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: روند و تعداد آرا تقریبا مشخص است ولی به لحاظ قانونی وزیر کشور ساعت 14 در خدمت شما خواهد بود و نتیجه نهایی را تقدیم خواهد کرد.
احمدی همچنین از روسای قوای قضاییه و مقننه، ارتش، وزارت اطلاعات و جمعیت هلال احمر سپاسگزاری کرد و این پیروزی را به همه عزیزان و ملت ایران در داخل و خارج از کشور تبریک گفت.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: