کد خبر: ۱۵۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 20
مجتبی کاشانی روانشناس عمومی اظهار داشت: افزایش هوش واستعداد افراد در ارتباط تنگاتنگ با رفتارهای کودکی آن ها است که انجام برخی بازی ها باعث افزایش هوش و توانایی فکری آن ها می شود و در این راه والدین نقش مهمی دارند.
شفاآنلاین>سلامت>انجام برخی بازی ها مانند شن بازی و ساخت کاردستی نقش مهمی در افزایش خلاقیت و در نتیجه هوش و استعداد کودک دارد.

به گزارش شفاآنلاین،مجتبی کاشانی روانشناس عمومی اظهار داشت: افزایش هوش واستعداد افراد در ارتباط تنگاتنگ با رفتارهای کودکی آن ها است که انجام برخی بازی ها باعث افزایش هوش و توانایی فکری آن ها می شود و در این راه والدین نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: شن بازی،خواندن کتاب، داستان و شعر همراه با تکرار آن حتی از روی اشکال،برای کودک بسیار مفید است و باعث افزایش استعداد(Talent) کودک می شود. 

کاشانی ادامه داد: بریدن و چسباندن اشیاء و به نوعی ساخت کار دستی با وسایل دور ریختنی با کمک والدین، آوا سازی و ساخت وسایل ساده برای تولید صدا و ریتم باعث می شود تا کودک بیاموزد تا از هر وسیله ای به طرز خلاقانه ای استفاده کند.

این روانشناس  تأکید کرد: بازی با دکمه باعث افزایش خلاقیت(Creativity) در کودک می شود اما باید توجه داشت که در انجام این کارها، والدین نظارت کافی را بر فرزندان خود داشته باشند و فرزندان را در انجام درست آن راهنمایی کنند. 

وی با بیان اینکه انجام بازي هايي که به تفکر نياز دارند،در افزایش هوش کودک تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد:  بازي با مکعب ها، لگوها و ديگر وسايل کمک آموزشي مطابق با سن کودک مي تواند مهارت هاي ظريف از جمله هماهنگي چشم و دست را افزايش بدهد که این امر به رشد هوش کودک کمک می کند.

کاشانی با تاکید بر اینکه اجازه بدهید کودک از الگوی تفکر خلاق خود استفاده کند، گفت:از کودک بخواهید به جاي آموزش کشيدن پرنده از روی الگو،محیط پیرامون خود را نقاشی کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: