کد خبر: ۱۵۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 19
درواقع هنر شما در این است که بتوانید ترکیب هایی خوشمزه ای از اقلام غذایی سالم و در عین حال مغذی و کامل را برای فرزند خود تهیه کنید
شفا آنلاین:معمولا در سنین 2 تا 5 سال بسیاری از کودکان بی اشتها میشوند و همین امر موجب نگرانی بسیاری از والدین میشود و معمولا از سوالات متداول مادران چگونگی بهبود اشتهای کودکان <Improve appetite in children>خردسالشان است ، در این مطلب چندین راهکار به ظاهر ساده ولی بسیار مفید و کاربردی را به شما معرفی خواهم کرد :

راهکار 1 :
به گزارش شفا آنلاین:درواقع هنر شما در این است که بتوانید ترکیب هایی خوشمزه ای از اقلام غذایی سالم و در عین حال مغذی و کامل را برای فرزند خود تهیه کنید. به عنوان مثال : با کمک سبزیجات خام و کم کالری و سبک و مقداری ماست میتواند یک میان وعده ی عالی سالم و خوشمزه به کودکتان ارائه دهید ،شما میتوانید خیار،هویج و دیگر سبزی جات خام را با ماست چکیده ی طعم دار و یا حتی شکلات های سالم آغشته کنید و یا گزینه های ساده ای نظیر (نان و پنیر به همراه خیارو گوجه) یا (ماست و خیار یا آب دوغ خیار به همراه نان و محصولات غله کامل) را نیز امتحان کنید.

راهکار 2 :
یک روش دیگر بخصوص برای کودکانی که به راحتی وزن نمیگیرند و لاغر هستند این است که تکه های میوه، مثل سیب، موز و یا حتی بیسکویت را به کره بادام زمینی، پنیر خامه ای و شکلات مایع آغشته کنید یا بگذارید کودک خودش اینکار را بکند که باعث ایجاد حس استقلال و لذت بیشتری برای کودک نیز میشود . برای کودک خود با کمک میوه های فصل مثل توت فرنگی و شیر تازه و کنجد ، اسموتیهای طبیعی و تازه درست کنید.

راهکار 3 :
میان وعده های غذایی برای کودکان نباید لزوماً بی مزه یا کم مزه باشند. بسیاری از کودکان طرفداری طعمهای شیرین و شور هستند، می توانید خودتان پودینگ های خوشمزه ی عاری از چربی و یا ماست های یخی یا قطعات میوه یخ زده را (به عنوان جایگزینی سالم برای بستنی) و یا ژله های میوه ای با کمک آب میوه و تیکه های میوه و پودر ژلاتین درست کنید . همچنین می توانید پوره هایی خوش طعم با استفاده از مواردی نظیر:شیر کم چرب، ماست کم چرب و میوه های تازه یا یخ زده تهیه کنید که کودکان صددرصد از طرفداران این خوراکی های سالم و پرکالری میشوند .

پزشک آنلاین

یاسمن اقتداری [ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: