کد خبر: ۱۵۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 15
دکترنوربخش تشریح کرد:
شفاآنلاین :عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپدی کشور با اشاره به برخی ازدستاوردهای مهم دولت دکتر روحانی، ضمن اشاره به نقش بسیارمهم واثرگذار پزشکان در انتخابات، خواستار مشارکت همه پزشکان درانتخابات پیش رو وترغیب مردم برای شرکت گسترده درانتخابات شد.
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین ؛دکترسید تقی نوربخش بعدازظهر امروز دریک نشست خبری با بیان این مطلب گفت: از نقش پزشکان نمی توان در انتخابات سرنوشت ساز به آسانی گذر کرد و امروز که در آستانه انتخاب دومین شخصیت نظام و سپردن امورکشور به شخص اول اجرایی مملکت هستیم باید هرکدام از پزشکان علاوه بر انجام وظایف درمانی به عنوان یک دلسوز برای نظام اسلامی به مراجعانشان مشاوره انتخاباتی هم بدهند.



نقش پررنگ و اثر گذار جامعه پزشکی در انتخابات

قائم مقام اسبق رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود :جامعه پزشکی جامعه پراهمیتی است که مردم به آن اعتماد دارند. مردم با اعتماد کامل پول و مالشان را در اختیار پزشکان قرار می دهند که این نشانه اعتماد عمیق به جامعه بزرگ واثرگذار پزشکی کشوراست.

وی در ادامه افزود: حتی می بینیم که بسیاری از افراد محجبه اعتماد کامل به پزشک دارند و با اطمینان اجازه معاینه به پزشک را می دهند. این مسائل و موارد مشابه نشان دهنده آن است که یک اعتماد تاریخی در این رشته حاکم است و مرجعیت و رسالت پزشکان فقط درزمینه درمان نیست.چراکه  یک پزشک حاذق می تواند به عنوان یک شخصیت مرجع در اجتماع و جامعه تاثیرگذار باشد.

دکتر نوربخش با اشاره به نقش و تاثیر جامعه پزشکان در عرصه های مختلف از جمله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس، جامعه پزشکی خود را مکلف دانست که پابه پای رزمندگان در میدان جنگ حضور داشته باشد. حتی به خاطر شرایط اقتصادی کشور هیچگاه تعرفه های شان را اضافه نکردند و همیشه همراه مردم بودند.
 

در دولت قبل با شعور مردم و سرمایه های ملی بازی شد


رئیس اسبق انجمن جراحان ارتوپدی کشور در ادامه با اشاره به مشکلات به وجود آمده در دولت های نهم و دهم تاکید کرد: همه ما به خوبی می دانیم که کشور در سال 92 تا چه حدی دچار چالش بود. به جای آنکه منابع کشور در راستای خدمت به مردم جامعه  و آبادانی کشور صرف شود، به صورت یارانه غیرهدفمند به مردم داده شد که بی تردید مشکلات زیادی را به وجود آورد.
رئیس مرکز تحقیقات ورزشی وطب پزشکی اظهارداشت :در مباحث سیاسی قطعنامه ها را کاغذپاره خواندند که  هزینه های سنگین آن را مردم متحمل شدند. البته دکتر روحانی با درایت کامل تاکنون موفق شده اند با کمک کابینه و سایر دست اندرکاران مربوطه بخش زیادی از هزینه ها را از دوش مردم بردارند.
دبیر ستاد جنگ و جهاد دانشگاه تهران دردوران دفاع مقدس اضافه کرد: متاسفانه دیدیم با تعابیری همانند هاله نور با شعور مردم بازی شد و در بخش اقتصادی هم بیش از 500 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت یازدهم باقی گذاشتند. حتی بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر هزینه شد که وقتی این موضوع نیز مورد بی مهری مردم قرار گرفت سود تسهیلات آن برای مردم به صورت تصاعدی بالا رفت. ضمن آنکه با بی برنامگی و بدون آسیب شناسی فقط به مشکلات کشور افزوده شد.
 
در دولت قبل کرامت مردم را تنزل دادند
عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: متاسفانه دولت قبل کرامت مردم را تا حد دادن نامه درخواست و طومار پایین آورد و اموال مردم از سوی مفسدانی مثل بابک زنجانی مورد هدف قرار گرفت و دکتر روحانی در شرایطی اینچنینی دولت را تحویل گرفت.

جراح ارتوپدی در مورد مشکلات جامعه پزشکی در دولت قبل اظهار داشت: متاسفانه مشکلات در دولت قبل محدود به چند مساله نبود و همه حوزه ها و مشاغل را با خود درگیر کرده بود.به گونه ای که در جامعه پزشکی همکاران به خوبی می دانند که ما در شرایطی بودیم که حتی در تهیه نخ بخیه و باند، داروهای ضروری و ... عاجز مانده بودیم. سازمان های بیمه گر، بیماری هایی مثل سرماخوردگی را پوشش می دادند و هزینه بیماری هایی مانند سرطان که خانمانسوز است را تقبل نمی کردند. اما در دولت یازدهم طرح تحول سلامت رقم خورد و رابطه بیمار و پزشک بیرون از چارت قطع شد و از افراد فاقد بیمه درمانی هم حمایت کامل شد.
 
با برجام منافع کشورمان با عزت نصیب مان شد

دکتر نوربخش در بخش دیگری از سخنانش به برجام و افتخارات آن اشاره کرد و گفت: در دیپلماسی خارجی با حمایت مردم وتحت هدایت های رهبری انقلاب، 6 کشور قدرتمند را پای یک میز نشاندیم و توانستیم اتفاق شایسته و ارزشمندی را رقم بزنیم و منافع کشور نیز با عزت و کرامت نصیب مان شد. البته ناگفته نماند که با این اتفاق دست کاسبان تحریم هم قطع شد. درزمینه حقوق های نامتعارف که ریشه در دولت دهم داشت نیز دیدیم که دولت با اصلاح روش و شفافیت با ان برخورد کرد.
 
برای آینده کشورمان پای صندوق های رای بیاییم

وی دربخش دیگرسخنانش اظهارداشت: بنابراین به دلیل تمام موارد گفته شده باید همه مردم را ترغیب کنیم که برای آینده کشور پای صندوق های رای بیایند و با آسیب شناسی مشکلات و بررسی چهارساله دولت یازدهم، بار دیگر رای مان را به دکتر حسن روحانی بدهیم. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که هنر این دولت آن بوده که با شفافیت، صداقت و انتقادپذیری با مردم جامعه ارتباط درستی برقرار کند.
 
با رای به روحانی سرافرازی و سعادت مردم را تداوم بخشیم

دکتر نوربخش درادامه اظهارداشت: دکتر روحانی مردی است که از درون ملت، از یک منطقه کویری با کوله باری از تجربه در عرصه های ملی و دفاع مقدس خود را در معرض آراء مردم جامعه قرار داد.او چهارسال قبل موفق شد با آراء ملت و تنفیذ مقام معظم رهبری، اقدامات بسیاری در جهت آوار برداری از بخش های مختلف کشور و همینطور آبادانی کشور انجام دهد. در ادامه مسیر هم امیدواریم ایشان با رای مردم بتوانند سرافرازی و سعادت مردم را تداوم بخشند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: