کد خبر: ۱۵۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 16
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی درگفتگوباشفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین:معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به رفع کمبودهای جدی دارو،تجهیزات درمان و بیمارستانی با تلاش دولت یازدهم گفت: در طرح تحول سلامت حدود 11 میلیون نفر بیمه شدند و خدمات بسیاری به بیماران عرضه شد .ضمن اینکه بی تردید با ادامه این روند و اصلاحات نقایص ، آینده بسیار روشنی در حوزه سلامت کشور خواهیم داشت.

دکتر محمد حسین بدخش،درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره خدمات دولت یازدهم  گفت: طرح تحول سلامت که در دولت یازدهم توسط دکتر هاشمی اجرا شد طرح بسیار فراگیر و کاملی بود که واقعاً توانست دریافت خدمات بیمارستانی را آسان کند تا  بیماران دردمند بتوانند به پزشک، دارو و درمان دسترسی سریع ،ارزان و راحتی  داشته باشند.

وی اظهار کرد: همان طور که همگان اطلاع دارند، در دولت قبل مشکلات اساسی از قبیل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت وجود داشت که  خوشبختانه با تلاش های دولت دکترروحانی در این دوره کمبودی در زمینه دارو، درمان و امکانات و تجهیزات پزشکی نداریم یا اینکه به حداقل رسیده و تمام این موارد از زحمات دولت دکتر روحانی و تلاش دکتر هاشمی نشات می گیرد.

دکتر بدخش تصریح کرد: طرح تحول سلامت بسیار طرح جامع و کاملی است ولی بی تردید باید بازنگری هایی در آن صورت گیرد و ضعیف هایش جبران شود تا روز به روز این طرح به سمت تعالی پیش رود و فراگیری خود را بیشتر نشان دهد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول حدود 11 میلیون نفر تحت پوشه بیمه قرار گرفتند و در این راستا بیمه ها نیز باید پشتوانه قوی تری داشته باشند تا بتوانند به موقع هزینه های بیمارستان ها را پرداخت کنند .این هم با اقداماتی که در حال انجام است به زودی برطرف می شود.

عضوشورای عالی  سازمان نظام پزشکی کشور تأکید کرد: درعین حال معتقدم اصلاحاتی باید در زمینه کتاب ارزش های نسبی صورت گیرد. این کتاب باید بدون هیچ گونه بومی سازی و تغییر اجرا شود .چراکه کتاب در تمام دنیا مقبول است و عده زیادی افراد متخصص در زمینه جامعه شناسی، پزشکی، اقتصاد پزشکی و...  کتاب نسبت ها را نوشته اند .پس نسبت kبین رشته ها نباید تغییر کند و فقط k بر اساس بودجه مملکت تعیین شود .پس بومی سازی در زمینه نسبت ها نمی تواند معنایی داشته باشد .زیرا اگر عمل جراحی خاصی انجام می شود این عمل در همه جای دنیا به یک صورت است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: