کد خبر: ۱۵۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 14
کاندیداهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره خود بارها درباره ی افزایش وام ازدواج وعده های بسیاری را دادند.
شفا آنلاین: در سومین و آخرین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که با موضوع اقتصادی برگزار شد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بارها و بارها مورد هجمه قرار گرفتند.

به گزارش شفا آنلاین:از جمله صحبت هایی که روز گذشته در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد موضوع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است.

به دلیل عدم تخصص کافی نامزدهای ریاست جمهوری در حوزه بانک اینگونه برداشت می شود که صحبت های مطرح شده نیز از روی احساس بوده است.

خوب است که کاندیداها به این نکته توجه داشته باشند که پرداخت تسهیلات ازدواج که به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود باید الزاما از محل منابع قرض الحسنه پرداخت شود. به عبارت دیگر پرداخت تسهیلات ازدواج از محل منابع گران قیمت و سپرده‌های کوتاه مدت سپرده گذاران تخلف محسوب می شود.

هر چند سال گذشته مجلس در مصوبه اعلام کرد بانک ها باید از محل منابع قرض الحسنه جاری نیز تسهیلات پرداخت کنند و به همین جهت نیز مبلغ وام ازدواج افزایش پیدا کرد و به میزان ۱۰ میلیون تومان رسید.

به عبارت دیگر پرداخت تسهیلات ازدواج از محل سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت سرقت در اموال سپرده‌گذاران محسوب می شود و به هیچ وجه امکان پذیر نیست. در مناظره روز گذشته نیز عدم اطلاعات کافی برخی از نامزدها در حوزه بانک کاملاً روشن بود.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: