کد خبر: ۱۵۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 09
دکتر محمد جواد ظریف درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در حاشیه چهل و یکمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران پیرامون انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: همانگونه که مردم انتخاب درستی داشته اند بی تردید مطمئنم باز هم انتخاب درستی خواهند کرد.
وی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ودرپاسخ به این سوال خبرنگار ما که :آیا امکان بازگشت تحریم ها وجود دارد یانه تاکید کرد: هر شرایطی که در انتخابات پیش آید مردم ما به سمت توسعه پیشرفت و بهبودی پیش خواهند رفت.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت:امروز با تفکرات رسوب شده نمی توانیم برای کشورتصمیم بگیریم.دراین زمان که جامعه جهانی دچارتحولات اساسی شده ،عنصردایمی برای هرکشوری بیش ازهرچیزمردم کشورهستند که اقتدار وپیشرفت تولید می کنند.

وی ادامه داد: برای اعلام مواضع نیاز به شهامت ندارید چون از جیب مردم خرج می کنید و می توانید همواره ادعا کنید که ما مقاومت کردیم و نپذیرفتیم؛ آثار و عواقب نپذیرفتن ها و مذاکره بی فایده را مردم می دانستند.

وزیر امورخارجه یادآور شد: برای رسیدن به نتیجه نیازمند شهامت هستیم برای این که بتوانیم مقداری از فشار را از روی دوش مردم برداریم.

ظریف افزود: چون می دانستند انقلاب و کشوری که متکی به مردم خودش است و امنیت خود را از بیرون نمی گیرد و از درون دریافت می کند و برای پیشرفت علمی نیازمند کامل به بیرون نیست و نمی توانند با تحریم و جنگ با آن مقابله کنند وارد مذاکره شدند البته این ها به این معنا نیست که جنگ یا تحریم خوب باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: