کد خبر: ۱۵۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 09
کارشناس سازمان غذا و دارو هشدار داد؛
زهره پوراحمد، اظهارداشت: از خرید نان های بدون شناسنامه در سوپرمارکت ها پرهیز شود که در این خصوص لازم است تمامی نان هایی که در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها عرضه می شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند.
شفاآنلاین>سلامت>کارشناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، گفت: از خرید نان های بدون شناسنامه در سوپرمارکت ها پرهیز شود.

به گزارش شفاآنلاین، زهره پوراحمد، اظهارداشت: از خرید نان های بدون شناسنامه در سوپرمارکت ها پرهیز شود که در این خصوص لازم است تمامی نان هایی که در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها عرضه می شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند.

پوراحمد افزود: در مواردی که محصول دارای مجوزهای بهداشتی از جمله پروانه ساخت از وزارت بهداشت و یا شناسه نظارت بهداشتی کارگاهی باشند و با توجه به اینکه در سازمان غذا و دارو ثبت شده اند و فرمولاسیون مشخصی نیز ارائه شده لذا امکان کنترل، پایش محصول و بازرسی توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو وجود دارد.

وی ادامه داد: نان هایی که بدون مجوزهای بهداشتی( Health Licenses)لازم تهیه و در سوپرمارکت ها به فروش می رسد محل تهیه آنها مشخص نیست لذا بازرسی، پایش و کنترل محصول از سوی کارشناسان غذا و دارو به عمل نمی آید و در نتیجه احتمال وجود عوامل خطر زای میکروبی مثل کپک( Mold)و مخمر و همچنین سایر عوامل خطرزا وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: