کد خبر: ۱۵۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 08
بر اساس آیین نامه جدید، هزار مرکز خدمات پرستاری در منزل از وزارت بهداشت مجوز گرفتند و فعالیت این مراکز جلوی ورود پرستارنماها را به این عرصه می گیرد.
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آیین نامه جدید، هزار مرکز خدمات پرستاری در منزل از وزارت بهداشت مجوز گرفتند و فعالیت این مراکز جلوی ورود پرستارنماها را به این عرصه می گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدمیرزابیگی روز دوشنبه در حاشیه همایش پرستاری(Nursing) در منزل افزود: آیین نامه و دستورالعمل خدمات پرستاری در منزل به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است و تاکنون هزار مرکز ارائه این خدمات توانسته اند خود را با شرایط و استانداردهای جدید تطبیق دهند و مجوز فعالیت در حوزه پرستاری در منزل بگیرند.

وی گفت: خدمات پرستاری در منزل عرصه وسیعی برای اشتغال پرستاران ایجاد می کند، هزاران پرستار بازنشسته که توانایی و علاقه به خدمت دارند می توانند وارد این عرصه خدمت شوند و از سال تحصیلی جدید که هر سال 15 هزار فارغ التحصیل پرستاری داریم، بازار بزرگی برای اشتغال این پرستاران ایجاد شده است.

میرزا بیگی افزود:‌براساس آیین نامه خدمات پرستاری در منزل، نظارت بر این مراکز بر عهده مدیریت های پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی است و باید به نحوی مدیریت شود که به ازای هر 50 هزار نفر حداقل یک مرکز پرستاری در منزل در بخش غیردولتی فعالیت کند و همچنین باید ارتباط سازماندهی شده ای بین این مراکز و بیمارستان ها برقرار شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت(Hygiene) گفت: با تعامل مراکز و بیمارستان ها اگر بیماری تمایل داشته باشد در منزل خودش بستری شود و خدمات بگیرد می تواند از خدمات مراکز پرستاری در منزل که مجوز گرفته اند و تحت نظارت هستند، استفاده کند.

وی افزود: براساس دستورالعمل جدید نظارت بر مراکز خدمات پرستاری در منزل باید خیلی دقیق تر از گذشته باشد. نظارت های تخصصی از این مراکز صورت بگیرد زیرا این پرستاران تنها گروهی هستند که می توانند بدون حکم قاضی وارد منزل مردم شوند و در خصوصی ترین وضعیت مردم حضور پیدا کنند بنابراین بسیار مهم است که امنیت مردم حفظ شود و پرستارنماها نتوانند به مردم آسیب بزنند.

میرزابیگی ادامه داد: با حضور پرستاران علمی، دانشگاهی و وظیفه شناس در مراکز پرستاری در منزل قانونی ، فضا برای افراد خاطی و پرستارنماها ناامن می شود.

میرزابیگی اضافه کرد: برنامه ریزی وزارت بهداشت این است که با فعالیت خود پرستاران علمی و دانشگاه های علوم پزشکی ، نظارت و برخورد با افراد خاطی انجام شود.

وی درباره تعرفه های خدمات پرستاری در منزل گفت: کلیات این تعرفه ها در شورای عالی بیمه تصویب شده است و منتظریم که این شورا هرچه زودتر تعرفه ها را مشخص کند تا ارتباط مالی مراکز خدمات پرستاری در منزل با مردم کمتر شود و بخشی از هزینه ها را بیمه ها پرداخت کنند.

میرزابیگی اضافه کرد: حدود 40 خدمت برای مراکز پرستاری در منزل تعریف شده است که سطوح مختلف مراقبت های عمومی تا تخصصی را شامل می شود و بخشی از خدمات تخصصی پرستاری که امکان ارائه آنها در خارج از بیمارستان وجود دارد ، جزو خدمات مراکز پرستاری در منزل تعریف شده است.
برچسب ها: پرستاری ، سلامت ، خدمات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: