کد خبر: ۱۵۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 07
غربالگری ژنتیک ازدواج در کشور اجباری شده است

شف آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: غربالگری ژنتیک ازدواج در کشور اجباری شده است.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با استاندار لرستان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کلی سازمان بهزیستی(Welfare) و دولت تدبیر و امید، تلاش مستمر در پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌هاست که آنان با نگاهی علمی، تخصصی و کارشناسی می‌خواهند آسیب‌ها را کنترل و مهار کنند، اظهار کرد: بر این اساس از سال 84 تا 92 رشد طلاق در هر سال کمتر از 20 درصد نبوده است اما سال 94 نسبت به 93 از 4.3 درصد به 4.2 درصد یعنی کاهش 0.1 درصدی رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: ثبت الکترونیکی طلاق(Divorce) را در خراسان انجام  داده‌ایم به این معنا که موارد طلاق در اختیار تیم مشاوره‌ سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد که آیا دلیل طلاق ناشی از اعتیاد، اشتغال و یا نازایی بوده است؟.

این مسئول بیان کرد: در این راستا در یک پروسه 8، 9 ماهه با مراجعه 30 درصد زوجین 8.1 درصد طلاق را کاهش داده‌ایم و تا پایان این ماه قطعاً این موضوع در سراسر کشور و به ویژه لرستان اجرایی خواهد شد.

محسنی بندپی در مورد معلولیت‌ها اضافه کرد: باید این موضوع کنترل و پیشگیری شود و بر این اساس غربالگری(Screening) ژنتیک ازدواج را در کشور اجباری کرده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ایجاد دادگاه درمان‌مدار اضافه کرد: در بحث اعتیاد تلاش کرده‌ایم نگاه مجرم بودن معتاد را به بیمارگونه بودن آن سوق دهیم و بعد از بهبود این افراد اشتغال، مسکن و معیشت آنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی در بحث ایجاد اورژانس اجتماعی(Social Emergency) گفت: از سال 78 تا 84 در دولت اصلاحات زنگ خطر به صدا درآمد و بر این اساس اورژانس اجتماعی شکل گرفت اما متأسفانه بعد از آن این مهم متوقف شد که امروز ریاست جمهور در برنامه ششم حکم کردند که در سال 96 اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر ایجاد شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز در شهرهای سلسله، دلفان و ازنا اورژانس اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد، همچنین ارتقای اورژانس شهرستان کوهدشت را در دستورکار داریم و اورژانس اجتماعی شهرستان پلدختر نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی کشور با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: نسبت به اشتغال و حرفه‌آموزی معتادان با این سازمان تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده است که معتادان بهبودیافته پس از حرفه‌آموزی از طریق اشتغال توانمندسازی شوند.

محسنی بندپی از احداث یک باب شیرخوارگاه در استان خبر داد و گفت: 60 درصد هزینه احداث این مهم را سازمان پرداخت خواهد کرد و برای ساخت آن بین 700 تا 800 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: فردا نیز در شهرستان الیگودرز 51 واحد مسکونی و همچنین یک باب خانه سلامت افتتاح خواهیم کرد.

این مسئول گفت: قبلا خانواده یک نفره تحت حمایت سازمان بهزیستی 53 هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد اما در شهریور سال گذشته این موضوع در هیأت دولت مطرح شد و رئیس جمهور کمیسیون اجتماعی را مکلف کرد که لایحه حقوق افراد دارای معلولیت به مجلس ارائه شود تا نسبت به معیشت، درمان و حرفه‌آموزی آنان برنامه‌ریزی صورت گیرد و این مهم شرایطی را ایجاد کرد که امروز شاهد رشد سه تا چهار برابری مستمری مددجویان باشیم و قطعاً مستمری آنان با افزایش حقوق سایر کارکنان افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی افراد مددجو را از دیگر سیاست‌های دولت تدبیر و امید در سازمان بهزیستی ذکر کرد و با بیان اینکه 180 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی توانمندسازی و شغل‌دار شده‌اند، تصریح کرد: همچنین 3000 سرپرست خانوار در طرح تأمین مالی خود و 17 هزار نفر در طرح خودیار شرکت کردند و خوشبختانه شرایطی فراهم شده که از برنامه پنجم نیز پیشی بگیریم.

وی گفت: سیاست‌های دولت پرهیز از سیاست صدقه‌ای و یارانه‌ای و سوق دادن به سمت توانمندسازی افراد تحت حمایت است.

این مقام مسئول گفت: طی روزهای گذشته در استان کرمانشاه شش مرکز اورژانس اجتماعی و در لرستان نیز امروز چهار مرکز اورژانس اجتماعی افتتاح خواهد شد که تمام تجهیزات اعم از نیروی انسانی متخصص و خودروهای استاندارد در آنان دیده شده است.

برچسب ها: غربالگری ، ژنتیک ، ازدواج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: