کد خبر: ۱۵۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 06
اجرای طرح تحول نظام سلامت که ازسوی رئیس جمهوری مطرح شده و درحال پیگیری است، به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر آسان شدن هزینه های درمانی مردم جامه عمل می پوشاند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستاوردهای مهم دولت یازدهم در حوزه سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت(Health reform plan) که ازسوی رئیس جمهوری مطرح شده و درحال پیگیری است، به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر آسان شدن هزینه های درمانی مردم جامه عمل می پوشاند.

به گزارش شفا آنلاین،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در عرصه بهداشت و درمان از شعار پرهیز و به مردم ایران صادقانه خدمت کرد، افزود: دولت روحانی در بدترین شرایط اقتصادی روی کارآمد و توانست 11 میلیون نفر را بیمه کند.

وی با تاکید اینکه دولت یازدهم اعتقادی به شعار ندارد، از نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواست تا اگر برنامه ای برای توسعه بهداشت و درمان کشور دارند، بدون شعار و اضافه گویی به طور شفاف بیان کنند.

به گفته وی دولت روحانی در عرصه بهداشت و درمان سنگ تمام گذاشته و به صورت جهادی وارد عمل شده است و مردم در تمامی نظرسنجی ها از خدمات ارائه شده از سوی دولت روحانی راضی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه هزینه های درمانی در دولت روحانی کاهش چشمگیری داشت، اظهار کرد: سیاست های دولت روحانی در حوزه بهداشت(Hygiene) و درمان رسیدن به استاندارد های بالای بین المللی بوده و این امر توجه جدی دولت های آتی به سیاست های کلان را می طلبد.

در زمان حاضر 500 طرح توسعه بهداشت و درمان در آذربایجان غربی در حال اجراست و مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه به عنوان یکی از این طرح ها با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقامات استانی در روز جاری افتتاح شد.

این مرکز با هدف بررسی آثار خشکی دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم احداث شده و قرار است طی 15 سال آینده 15 هزار نفر را مورد آزمایش قرار دهد.

مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه زیر نظر شرکت پرشین کوهورت و در 2 فاز مختلف در سال 1393 شمسی کلنگ زنی شده است و فاز اول آن در قوشچی به بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز در بخش جنوبی دریاچه ارومیه راه اندازی می شود.

کلنگ زنی بیمارستان 600 تختخوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در ارومیه، بازدید از طرح اورژانس(Emergency) و توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، کلنگ زنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه، افتتاح مجهزترین مجتمع خدمات سلامت باروری مادر، کلنگ زنی بیمارستان 100 تختخوابی روانپزشکی، کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی 400 نفری و افتتاح طرح توسعه بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان از برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: