کد خبر: ۱۵۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 05
یک متخصص اورولوژی راهکار هایی در زمینه رعایت اصول غذایی و بهداشتی برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات در مردان ارائه داد.

شفا آنلاین:بابک جوانمرد متخصص اورولوژی گفت؛ پروستات جز بافت‌های طبیعی است که در همه‌ مردان وجود دارد و از سن چهل و پنج سالگی به بعد به خاطر کاهش هورمون مردانه، با رشد پروستات مواجه هستیم.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: پروستات در سن‌های مختلف با بیماری‌های مختلفی ممکن است همراه باشد، برای مثال در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی افراد ممکن است با التهاب پروستات مواجه شوند که ممکن است به صورت تکرر ادرار، شب ادراری، درد‌های ناحیه لگن و کشاله ران و درد در ناحیه مقعد این بیماری در این بازه‌ی سنی بروز پیدا کند.

این متخصص اورولوژی با اشاره به عوارض احتمالی این بیماری در مردان اظهار داشت: زمانی که مردان مبتلا به این بیماری می‌شوند عوارضی مانند ضعیف شدن مثانه، آسیب به کلیه و جریان گردش خون تصفیه نشده به دلیل بازجذب ادرار از مثانه به کلیه به سراغ آنها می‌آید.

جوانمرد عنوان کرد: رعایت اصول بهداشتی، کاهش مصرف سیگار، استفاده از میوه جات و مصرف گوجه فرنگی می‌تواند در به تاخیر انداختن بزرگ شدن پروستات نقش داشته باشد.

وی یادآور شد: توصیه می‌شود مردان بعد از سن چهل و پنج سالگی به بعد آزمایش‌های سرطان پروستات را هر دو ماه یک بار انجام دهند و توسط اورولوژیست معاینه شوند تا در صورت بروز هر گونه اختلال و سرطان، سریعا تشخیص و درمان شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: