کد خبر: ۱۵۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 04
گیاه دارویی کرفس‌کوهی (کلوس) خاصیت تنظیم کننده میزان اشتها دارد و با عملکرد دوگانه باعث کاهش و یا افزایش اشتها در مصرف‌کنندگان می‌شود
شفا آنلاین>تغذیه>متخصص تغذیه گفت: گیاه دارویی کرفس‌کوهی خاصیت تنظیم کننده میزان اشتها دارد.

به گزارش شفا آنلاین،تینا جعفری اظهار کرد: گیاه دارویی کرفس‌کوهی (کلوس) خاصیت تنظیم کننده میزان اشتها دارد و با عملکرد دوگانه باعث کاهش و یا افزایش اشتها در مصرف‌کنندگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی مانند کرفس‌کوهی و کنگر سرشار از املاح و ویتامین هستند افزود: منیزیم و پتاسیم موجود در این گیاهان برای افرادی که دارای فشار خون(blood pressure)، بیماری‌های قلبی و عروقی و گرفتگی عضلات هستند مفید است.

متخصص تغذیه اضافه کرد: همچنین مواد موجود در این گیاهان دارویی مقاومت انسولین در بدن بیماران دیابتی(Diabetes) را کاهش می‌دهد و میزان قند در بدن را کنترل می‌کند.

جعفری با بیان اینکه سبزیجات و گیاهانی که در طبیعت و بدون دخالت انسان رشد می‌کنند املاح، مواد‌معدنی و ویتامین‌های زیادی دارند ادامه داد: این گیاهان دارای ویتامین‌های K، C  و E، خاصیت آنتی اکسیدانی و املاح فراوان هستند.

وی گفت: قارچ‌هایی که در طبیعت رشد می‌کنند به علت قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب دارای ویتامین D هستند ولی درهنگام استفاده باید توان شناسایی قارچ‌های سمی را داشت.

متخصص تغذیه افزود: به علت وجود ویتامین C در گیاهان دارویی مصرف تازه‌خوری بیشتر توصیه می‌شود و در صورت نیاز به نگهداری طولانی مدت بهتر است زمان پخت و فریز کردن یا پروسه خشک کردن کوتاه باشد تا این ویتامین خاصیت خود را از دست ندهد.

جعفری اضافه کرد: شست‌و‌شوی گیاهان، سبزیجات و قارچ‌هایی که در طبیعت رشد می‌کنند در هنگام استفاده از نکات مهمی است که از انتقال ویروس‌(Virus)ها و باکتر‌ها جلوگیری ‌می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار