کد خبر: ۱۵۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 03
رئیس انجمن علمی جراحی های کم تهاجمی زنان ایران
دکتر عبدالرسول اکبریان اظهار کرد: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان ها و مراکز درمانی پاسخگوی نیاز بیماران نبودند و دفترچه های بیمه ای که در اختیار داشتند، گره ای از مشکلات آنان باز نمی کرد. اما اجرای طرح تحول، بار مالی را از دوش بیماران برداشت و پس از آن چه افراد برخوردار و چه اقشار محروم به نسبت مساوی از خدمات درمانی بهره مند شدند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی جراحی های کم تهاجمی زنان ایران به عملکرد موفق طرح تحول سلامت در پوشش کامل درمانی بیماران اشاره کرد و گفت: در گذشته دفترچه بیمه اعتبار چندانی نداشتند و بیماران حتی قادر به تهیه داروهای خود نیز نبودند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر عبدالرسول اکبریان  افزود: پیش از اجرای  طرح تحول سلامت، بیمارستان ها و مراکز درمانی پاسخگوی نیاز بیماران نبودند و دفترچه های بیمه ای که در اختیار داشتند، گره ای از مشکلات آنان باز نمی کرد. اما اجرای طرح تحول، بار مالی را از دوش بیماران برداشت و پس از آن چه افراد برخوردار و چه اقشار محروم به نسبت مساوی از خدمات درمانی بهره مند  شدند.

اکبریان با اشاره به اوضاع نابسامان حوزه سلامت و درمان در دولت گذشته و تاثیر آن بر سلامت جامعه اظهار داشت: قبل از طرح تحول سلامت، به دلیل نبود یک ساز و کار مشخص و مهمتر از همه شفاف نبودن تعرفه های پزشکی، بسیاری از پزشکان بر حسب تشخیص خود هزینه های درمانی متفاوتی از بیماران دریافت می کردند. یعنی اگر بیمار در تهران زندگی می کرد، یک هزینه و اگر در شهرستان بود، رقم دیگری برای درمانش پرداخت می کرد. به طور مثال هزینه سزارین پیش از اجرای طرح تحول سلامت در تهران بین یک و نیم میلیون تا سه میلیون تومان بود، اما در شهرستان ها هزینه انجام یک سزارین بین یک تا یک و نیم میلیون تومان بود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در جهت ترویج زایمان طبیعی در کشور، آمار این نوع زایمان نیز افزایش پیدا کرده و چون گذشته شاهد گرایش زنان به انجام عمل سزارین نیستیم.

این متخصص زنان همچنین تخصیص منابع مالی پایدار به طرح تحول سلامت را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در صورت توقف این طرح به دلیل کمبود اعتبار مالی، هرج و مرج بر نظام سلامت و درمان چیره خواهد شد. از این رو، دولت و سازمان های بیمه گر(insurance organizations) باید اعتبارات مالی دائمی را برای تداوم آن تعریف کنند تا دستاورد ارزشمند دولت یازدهم قربانی مشکلات اعتباری نشود.

جراحی‌ کم تهاجمی، نوعی تکنیک‌ جراحی(surgery) است که در جریان آن برش کوچک تری روی بدن بیمار ایجاد می شود و در عین حال مدت زمان بهبودی زخم و خطر ابتلا به عفونت را نیز کاهش می‌دهد.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: