کد خبر: ۱۵۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 03
دکترفاضل تاکید کرد:
شفاآنلاین :رئیس جامعه جراحان گفت:باید نرخ تعرفه ها در چند کشور اطراف مانند بنگلادش، سوریه، عراق و پاکستان مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از آن میانگینی برای تعرفه های پزشکی در ایران داشته باشیم تا یک نرخ عادلانه در این زمینه تعیین شود. یکی از دلایلی هم که تعرفه ها عادلانه نمی شود ناتوانی در پرداخت است.

به گزارش شفاآنلاین،ایرج فاضل روز چهارشنبه در یک نشست خبری ودرآستانه برگزاری کنگره ملی جامعه جراحان کشور با بیان این مطلب افزود: این کنگره به مدت چهار روز در محل سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور جراحان(surgeon) سراسر کشور برگزار می شود.
فاضل تصریح کرد: این یک کنگره علمی در رشته پزشکی است و تمام جراحان در آن شرکت دارند.
وی اضافه کرد: به همین منظور شخصیت های مطرح کشور در این کنگره حضور خواهند داشت و قرار است در کنگره امسال محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز سخنرانی داشته باشند.
فاضل ادامه داد: مهمترین مطالبی که در این کنگره مطرح خواهد شد مربوط به تومور، سرطان و حوادث ترافیکی است چون حوادث ترافیکی ما بیشتر از حد معمول است.
رئیس  جامعه جراحان ایران اضافه کرد: ما هر روز یک سخنران را خواهیم داشت تا مسائل مربوط و به روز جراحی در کشور مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز هیچ کس مجبور نیست برای درمان به خارج از کشور برود و سه دهه قبل تمام پیوندها به خارج از کشور می رفتند، اینها برای ما سرافکندگی داشت و هزینه های اخلاقی و اجتماعی آن هنگفت بود اما امروز همه جراحی ها در ایران انجام می شود.
فاضل گفت: مشکل ترین پیوندها از جمله روده باریک در ایران انجام می شود و این قابل تقدیر است و هیچ بخشی در کشور به اندازه پزشکی به خودکفایی نرسیده است.

** تعرفه ها براساس نرخ تورم تجدید شود
وی اضافه کرد: مساله تعرفه ها، بغرنج و حل نشدنی است و البته تعرفه ها باید تابع قانون باشد و قانون در رابطه با تعرفه ها صراحت دارد و باید عادلانه باشد.
وی خاطرنشان کرد: تعرفه ها باید براساس نرخ تورم (inflation)تجدید شود البته هیچکدام از این مسائل هنوز عملیاتی نشده است، و این کارها بازی کردن با سرنوشت مردم است و در کشوری که بیمه ها ضعیف است بار بر دوش مردم می افتد.
فاضل ادامه داد: با ایجاد نرخ های کاذب برای مردم و جامعه مشکل ایجاد می کنیم البته اینکه تعرفه ها عادلانه باشد خیلی ساده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: