کد خبر: ۱۵۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 02
عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد:
دکتر حمید گرمابی گفت: کاهش قابل توجه هزینه درمان برای بیماران و و بیمه کردن حدود 11 میلیون ایرانی از جمله اقدامات مهم، پس از اجرای طرح تحول سلامت بوده است.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره مهم‌ترین اتفاقات بعد از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: اجرای این طرح در زمینه هزینه و بیمه، تا کنون کمک شایانی به مردم به خصوص در حاشیه شهرها و روستاها کرده است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر حمید گرمابی افزود: کاهش قابل توجه هزینه درمان برای بیماران و و بیمه کردن حدود 11 میلیون ایرانی  از جمله اقدامات مهم، پس از اجرای طرح تحول سلامت بوده است.

وی تصریح کرد: طرح سلامت موجب شد تا همه مردم بخصوص روستائیان و حاشیه‌نشینان علاه بر کاهش هزینه‌های درمانی، از خدمات بهتری در بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت(home health) و مراکز درمانی بهره‌مند شوند و همچنین افرادی که بیمه نداشتند با استفاده ‌از بیمه سلامت تحت پوشش قرار گیرند.

گرمابی گفت: هزینه‌هایی که مردم قبل از طرح تحول سلامت مجبور به پرداخت آن  به منظور درمان می شدند بسیار کمرشکن بود، در حالی که پس از اجرای طرح این رقم در شهرها به حدود هفت درصد و در روستاها به حدود چهار درصد کاهش یافته است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در طی چند سال اخیر تعداد زیادی مراکز درمانی(health centers) و خانه بهداشت تاسیس شده که علاوه بر کمک رسانی و بهبود وضعیت درمان مردم به ویژه در مناطق محروم، با احداث این مراکز پس از طرح تحول سلامت، سبب اشتغال‌زایی بسیاری از پزشکان و افراد دیگر در این مراکز شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: تعداد زیادی از این پزشکان متخصصان هستند و حضور این متخصصان در مراکز درمانی و خانه های بهداشت سبب شده تا مردمی که دسترسی به پزشکان متخصص قبل از طرح تحول سلامت در مناطق محل سکونت خود نداشته‌اند، اکنون با هزینه کمتر و آرامش بیشتر به متخصصان مراجعه کنند.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: