کد خبر: ۱۵۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
بیماری‌های التهابی روده به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که سبب التهاب جدار روده بزرگ و روده باریک می شوند
شفا آنلاین>سلامت>نتایج مطالعه روی موش ها و کشت سلول های روده انسان نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی پروتیین سویا می تواند یک درمان کمکی موثر برای بیماری التهاب روده باشد.

به گزارش شفا آنلاین، بیماری‌های التهابی روده به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که سبب التهاب جدار روده بزرگ و روده باریک می شوند.

نتایج مطالعه محققان دانشگاه پنسیلوانیا از این جهت اهمیت دارد که بیماری های التهاب روده -شامل کولیت اولسراتیو و کرون– با التهاب(Inflammation) مداوم و دوره ای روده بزرگ مشخص می شوند و نشان دهنده عامل خطرساز بسیار مهم برای ابتلا به سرطان روده است.

جاشوا لامبرت استادیار علوم غذایی در دانشگاه پنسیلوانیا گفت: تهیه راهبردهایی در زمینه رژیم غذایی(diet) برای کاهش بیماری التهاب روده بزرگ، به لحاظ سلامت عمومی اهمیت قابل توجهی دارد.

وی گفت: گروه تحقیقاتی وی متوجه شدند که کنستانتره پروتئین سویا می تواند اثرات آنتی اکسیدانی در سلول های کشت شده روده انسان داشته باشند و شدت التهاب را در موش ها متعادل سازد.

محققان کنستانتره پروتئین سویا(Soya) را به رژیم غذایی موش اضافه و مقادیر مساوی از سایر منابع پروتیینی را که برابر با حدود 12 درصد بود، حذف کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که کنستانتره پروتیین سویا در سطح دوز 12 درصدی، کاهش وزن بدن و التهاب طحال را در موش های مبتلا به بیماری التهاب روده برطرف می کند.

با این حال محور مطالعات بعدی بر این موضوع تمرکز خواهد داشت که آیا نتایج این تحقیق در مورد انسان ها نیز صدق می کند.
برچسب ها: التهاب روده ، سویا ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: