کد خبر: ۱۵۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران مطرح کرد:
رئیس انجمن پزشکان عمومی رشت از طرح تحول سلامت به عنوان مسیری برای پایان دادن به آشفتگی موجود در تعرفه خدمات سرپایی یاد کرد و گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت، تحول مثبتی در زمینه نظام مند شدن تعرفه دریافتی توسط پزشکان عمومی رخ داد و خوشبختانه هم اکنون خدمات سرپایی با نرخ مشخص و بر اساس یک مرجع معتبر به مردم ارائه می شود.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران خاطر نشان کرد: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه ارائه خدمات سرپایی ساز و کار معینی نداشت، اما پس از اجرای طرح تحول، پزشکان عمومی بر اساس قانون تعیین شده، تعرفه خدمات سرپایی دریافت می کنند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر حمید طهماسبی پور افزود: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، قانون مشخصی در مورد تعرفه های خدمات سرپایی وجود نداشت. مثلا احتمال داشت یک پزشک عمومی بابت تزریق یک آمپول دو هزار تومان و دیگری چهار هزار تومان دریافت کند. همین مساله باعث شده بود تا آشفتگی در زمینه ارائه خدمات سرپایی وجود داشته باشد که در جریان آن، هم حقوق بیماران به عنوان دریافت کننده خدمات و  هم حقوق پزشکان عمومی به عنوان ارائه کننده خدمات درمانی(health service) سرپایی تضییع می شد.

وی ادامه داد: بسیاری از پزشکان عمومی نیز از این روند  ناراضی بوده و به دنبال راهی بودند تا به هرج و مرج موجود پایان دهند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی رشت از طرح تحول سلامت به عنوان مسیری برای پایان دادن به آشفتگی موجود در تعرفه خدمات سرپایی یاد کرد و گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت، تحول مثبتی در زمینه نظام مند شدن تعرفه دریافتی توسط پزشکان عمومی رخ داد و خوشبختانه هم اکنون خدمات سرپایی با نرخ مشخص و  بر اساس یک مرجع معتبر به مردم ارائه می شود. 

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران، کمبود منابع پایدار مالی را مهم ترین ضعف طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: در صورتی که اعتبارات پایداری برای ادامه طرح تعریف شود، رضایتمندی بیش از پیش مردم و پزشکان عمومی را نیز فراهم خواهد کرد. سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: