کد خبر: ۱۵۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
جوانان امروزی بیش از حد می‌خورند و بسیار کم ورزش می‌کنند.متاسفانه این نوجوانان نسبت به افرادی که به میان‌وعده‌های مغذی و شرکت در فعالیت ورزشی منظم متمایل هستند، با احتمال بیشتری به اضطراب و افسردگی مبتلا می‌شوند.
شفا آنلاین:به گفته به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، یک سوم از تمام نوجوانان دچار اضافه وزن و 17 درصد آنها چاق هستند. جوانان امروزی بیش از حد می‌خورند و بسیار کم ورزش می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین:متاسفانه این نوجوانان نسبت به افرادی که به میان‌وعده‌های مغذی <Nutritious snacks>و شرکت در فعالیت ورزشی منظم متمایل هستند، با احتمال بیشتری به اضطراب و افسردگی مبتلا می‌شوند.

تحقیقات بسیاری – از جمله مهم‌ترین آن‌ها مطالعه 2011 از دانشگاه ملبورن در استرالیا – نشان داده‌اند کودکانی که عادت‌های غذایی سالمی دارند درمقایسه با کودکانی که عادات غذایی ضعیف و نامناسبی دارند، کمتر دچار بیماری‌های روانی می‌شوند. با آنکه این موضوع از سال‌ها پیش برای والدین شناخته شده بود، این مطالعه بلندمدت نشان می‌دهد بین سلامت روان و سبک زندگی ارتباط وجود دارد. انتخاب مواد غذایی مغذی و انجام فعالیت‌های بدنی متوسط، می‌تواند به پیشگیری از مشکلات مربوط به سلامت روانی جلوگیری کند.

به عنوان یک پدر می‌دانیم ایجاد عادات جدید در بین بچه‌ها چالش‌برانگیز است. با این حال، به عنوان یک درمانگر اعتقاد دارم وظیفه پدر و مادر است که در کودکان ایجاد انگیزه کنند تا انتخاب‌های خود را گسترش دهند، همواره بچه‌ها را به خوردن غذاهای جدید تشویق کنند و پیاده‌روی را به عنوان یک ایده تازه در ذهن کودکشان ایجاد کنند.

ترغیب نوجوانان برای تغییر رژیم غذایی خود، به مراتب سخت‌تر از ایجاد انگیزه درآنها برای انجام فعالیت‌های جسمانی است. یک راهکار برای ایجاد انگیزه در نوجوانان برای انتخاب مواد غذایی مغذی، ایجاد فرصت برای مصرف غذاهای سالم است.
 اگر والدین به طور منظم وعده‌های غذایی سالم فراهم کنند، بچه‌ها به طور طبیعی گزینه‌های تازه آماده‌شده را انتخاب خواهند کرد. همچنین کمد غذاهای خود را با تنقلات رنگارنگ پر کنید. یک نوجوان گرسنه در نبود گزینه‌های دیگر، با خوشحالی موز را برای خوردن انتخاب می‌کند. نوجوانانی که وعده‌های غذایی متعادل مصرف می‌کنند، می‌توانند تغییرات مثبتی در بدن‌شان احساس کنند. میوه‌ها وسبزیجات نقش مهمی را در طول دروان نوجوانی دارند؛ زیرا در تقویت رشد استخوان، تنظیم تغییرات هورمونی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند.
 رفتارهای ناسالم و مصرف بیش از حد قند و چربی باعث افزایش وزن و احساس تنبلی و بی‌حالی در کودک می‌شود. تغذیه ضعیف، تاثیر منفی روی خواب، میزان انرژی و خلق‌وخو دارد. برای بهبود بیشتر خلق‌وخوی یک نوجوان، رژیم غذایی مناسب را با فعالیت منظم ترکیب کنید. ورزش، مواد شیمیایی مرتبط با احساس خوب را در مغز آزاد می‌سازد. فعالیت بدنی باعث انتشار دوپامین در سراسر بدن می‌شود.
انجام فعالیت ورزشی در محیط باز تاثیر بهتری بر خلق‌وخو دارد؛ زیرا ویتامین D تولیدشده بر اثر نور خورشید دارای اثر ضد افسردگی طبیعی است. بسیاری از جوانان احساس می‌کنند چون درگیر تکالیف مدرسه، مشاغل نیمه وقت و معاشرت با دوستان هستند، زمان کافی برای ورزش کردن ندارند. به همان ترتیب که ورزش عضلات را مقاوم می‌سازد، در برطرف کردن استرس هم بسیار موثر است. یک روز بد با فعالیت‌های ورزشی مثل انجام تنیس می‌تواند به خوبی سپری شود. ورزش همچنین ملین طبیعی است. بعد از ورزش در باشگاه، بدن می‌تواند به راحتی استراحت کند. ورزش باعث خواب بهتر و استرس کمتر حتی در نوجوانان لجباز می‌شود. ایجاد بستر مناسب در خانواده به منظور ورزش و برنامه غذایی مناسب برای نوجوانان نیازمند برنامه ریزی است. اما ایجاد یک خانه سالم ارزش تلاش را دارد؛ چراکه کودکان با ورود به دوره میانسالی عادت‌های کودکی را با خود دنبال می‌کنند.
سپید
منبع: US NEWS
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: