کد خبر: ۱۵۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 29
معاون تامین اجتماعی خبر داد :
محمدعلی همتی گفت:با توسعه فعالیت های درمانی در مناطق محروم،‌ فاصله دریافت خدمات درمانی در نقاط مختلف به حداقل رسانده می شود تا همه بیمه شدگان برای دریافت خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت:هتلینگ (خدمات غیر پزشکی به بیمار بستری در بیمارستان) همه بیمارستان های تامین اجتماعی تا پایان امسال ارتقاء می یابد که این خدمات در بخش تاسیسات، تجهیزات، فضای بهداشتی و فضای عمومی بیمارستانی است.

به گزارش شفاآنلاین،محمدعلی همتی افزود:همچنین تا سال گذشته برای ارائه خدمات بهتر به بیماران به ویژه بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، 570 میلیارد ریال برای پروژه ای مربوط به هتلینگ ٤٢ بیمارستان وابسته به سازمان تامین اجتماعی هزینه شد که این هزینه برای22 بیمارستان در سال 94 و مابقی در سال 95 اجرایی شد.
وی ادامه داد: عمده نگرش توسعه مراکز درمانی در این سازمان به سمت مناطق محروم است و به همین منظور در دولت یازدهم به این موضوع توجه ویژه ای شد.
همتی گفت: ساماندهی درمانگاه ها در مجموع به صورت مرکز سرپایی، عمومی، تخصصی و پلی کلینیک های تخصصی در استان های مختلف کشور در حوزه تامین اجتماعی در حال توسعه است اما تلاش می شود در مناطق محروم، بیشتر به این موضوع پرداخته شود.
وی ادامه داد: با توسعه فعالیت های درمانی در مناطق محروم،‌ فاصله دریافت خدمات درمانی در نقاط مختلف به حداقل رسانده می شود تا همه بیمه شدگان برای دریافت خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.
وی اظهار کرد: امسال، پنج بیمارستان و 25 مرکز درمانی در حال ساخت در حوزه تامین اجتماعی وجود دارد و در حال برنامه ریزی برای هفت بیمارستان و 20 مرکز درمانی دیگر هستیم.
همتی بدون اشاره به اعتبارات موردنیاز برای ساخت و بهره برداری از این بیمارستان ها و مراکز درمانی، اضافه کرد: قرار است امسال در بخش درمان، چهار بیمارستان در اهواز، ایلام، آبادان و دزفول به بهره برداری برسد.
همتی به اعتبارات بخش درمان این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: امسال حدود 19 هزار میلیارد تومان برای هزینه های درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران(pensioners) موضوع تخصیص داده شده است.
خدمات سازمان تامین اجتماعی در زمان حاضر به بیش از 13 میلیون بیمه شده اصلی و افراد خانواده شان و حدود سه میلیون مستمری بگیر و اعضای خانواده آنان که در مجموع به بیش از پنج میلیون تن می رسند، ارائه می شود؛ همچنین کارفرمایان و مدیران بیش از یک میلیون و 500 هزار کارگاه و واحد تولیدی کشور نیز با این سازمان در ارتباط هستند.
سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و اکنون 42 میلیون بیمه شده این سازمان در 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از خدمات درمانی(health service) مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان دریافت می کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: