کد خبر: ۱۵۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 29
دیناروند عنوان کرد: مهمترین دستاورد سفری که وزیر بهداشت کشورمان به عراق داشتند و بنده هم وی را همراهی می کردم، امضای یادداشت تفاهم بین وزرای بهداشت دو کشور در زمینه رفع موانع و مشکلات ثبت داروهای ایران در عراق بود.
شفاآنلاین>سلامت>رییس سازمان غذا و دارو با تشریح سفر وزیر بهداشت کشورمان به عراق به جزییات دستاوردهای دارویی این سفر پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین،رسول دیناروند با اشاره به اینکه از  زمانی که تلاش جدی وزارت بهداشت ایران برای ثبت داروهای تولیدی کشورمان در عراق شروع شد تقریبا 3 سال می گذرد، اظهار داشت: در این مدت با همکاری خوبی که وزارت بهداشت عراق بخصوص شخص وزیر بهداشت عراق داشته است گام های متعدد و موثری برداشته شده است.

ووی ادامه داد: 38 شرکت داروسازی ایران نزد وزارت بهداشت عراق ثبت شدند و پرونده بیش از 100 قلم داروی تولیدی کشورمان تحویل اداره ثبت داروی عراق شده و در مراحل مختلف ارزیابی و ثبت قرار گرفتند، ولی با همه تلاشهایی که انجام شده است در سال گذشته فقط 6 میلیون دلار دارو(medicine) از ایران به عراق صادر شده است.

دیناروند تصریح کرد: درست است که این رقم نسبت به 3 سال قبل حدودا 15 برابر رشد داشته است ولی اصلا راضی کننده نیست, زیرا از حدود 170 میلیون دلار صادرات دارویی ایران در سال 95 فقط 4 درصد آن به عراق صادر شده است. از طرف دیگر سهم شرکت های ایرانی از واردات دارو (drug imports)توسط عراق کمتر از یک درصد بوده است. 

وی عنوان کرد: مهمترین دستاورد سفری که وزیر بهداشت کشورمان به عراق داشتند و بنده هم وی را همراهی می کردم، امضای یادداشت تفاهم بین وزرای بهداشت دو کشور در زمینه رفع موانع و مشکلات ثبت داروهای ایران در عراق بود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین دیگر مانده است تا همت شرکت های داروسازی ایران که از فرصت بدست آمده برای حضور جدی‌تر در بازار دارویی عراق استفاده کنند.تسنیم


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار