کد خبر: ۱۴۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 25
در حال حاضر سرطان پستان علت اصلی مرگ در سنین 79ـ40 سالگی در زنان است که نقشی مشابه بیماری های قلبی عروقی در مردان بازی می کند. سرطان سینه، رشد بدخیم سلول های سرطانی در بافت پستان است. در بیماری سرطان، سلول ها به صورت کنترل نشده ای رشد می کنند

شفا آنلاین:سرطان سینه یکی از سرطان های شایع در سراسر جهان است که در صورت تشخیص به موقع می توان جلوی مشکلات بیشترآن را گرفت. اما متأسفانه بیشتر زنان زمانی به بیماری خود پی می برند که به مرحله حاد رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین: در حال حاضر سرطان پستان <Breast Cancer>علت اصلی مرگ در سنین 79ـ40 سالگی در زنان است که نقشی مشابه بیماری های قلبی عروقی در مردان بازی می کند. سرطان سینه، رشد بدخیم سلول های سرطانی در بافت پستان است. در بیماری سرطان، سلول ها به صورت کنترل نشده ای رشد می کنند


.سرطان پستان

در مراحل اولیه سرطان سینه ممکن است هیچ دردی و یا ناراحتی نداشته باشید. توسط ماموگرافی و آزمایشات منظم سینه، می توانید تغییرات سینه خود را متوجه شوید. خودتان نیز می توانید هر ماه، پستان خود را معاینه کنید و تغییرات را بفهمید.

سرطان سینه متاسفانه یکی از بیماری های کشنده در بین زنان حتی در سنین جوانی است که به دلیل برخی تغییرات در عادات غذایی و زندگی روزبه روز در حال افزایش آمار است این درحالی است که نشانه های این سرطان خطرناک زنان گاهی فرد مبتلا را حتی به فکر ان نمی اندازد که شاید او در سینه ی خود غذه ای سرطانی داشته باشد.تست های جدیدی که برای نشان دادن سرطان گرفته می شوند غالبا کارآمد نبوده و دچار خطا هستند.

برخی علائم مهم سرطان که غالبا زنان آن ها را نادیده گرفته و بی تفاوت از کنار ان عبور می کنند:

● خال روی پستان:
شاید عجیب به نظر برسد اما نتیجه چندین مطالعه که در سراسر جهان انجام شده است نشان می دهد ظاهر شدن خال جدید در اطراف پستان یا تغییر ناگهانی در ظاهر آن ممکن است از علایم هشدار دهنده سرطان پستان باشد که به معاینه فوری پزشک نیاز دارد.

● خستگی شدید:
خستگی شدید که حتی با استراحت و خواب کافی رفع نمی شود، نیاز به بررسی دارد. علاوه بر خستگی، اختلال خواب نیزمی تواند نشانه دیگر سرطان پستان باشد.

● سرفه های طولانی و مداوم و گرفتگی صدا:
سرفه مداوم، طولانی و گرفتگی صدا درزنان می تواند نشانه ای از سرطان پستان باشد.
این امر زمانی اتفاق می افتد که سرطان پستان به ریه ها سرایت می کند . این وضعیت در بیش از 50 درصد موارد گزارش شده است.

● ناتوانی در کنترل مثانه:
تکرر و نشت ادرار در صورت سرفه کردن یا خندیدن، یکی دیگر از علامت های هشداردهنده سرطان است. این حالت زمانی رخ می دهد که مثانه تحت تاثیر این بیماری قرارمی گیرد.

● کمردرد ناگهانی:
کمردرد بسیار شایع است اما وقتی به طور ناگهانی شروع می شود و همراه با فشار بر روی ستون فقرات است، می تواند نشانه ای از سرطان پستان باشد. بنابراین نباید کمردرد نادیده گرفته شود.

● تنگی نفس و خس خس سینه
بیماران مبتلا به سرطان سینه همواره سختی در تنفس کردن و خس خس در ناحیه سینه را اولین علائم این سرطان نام می یرند.

● سرفه های مزمن و درد قفسه سینه
لوسمی، تومورهای ریه و دیگر انواع سرطان گاهی مواقع با علائمی نظیر برونشیت و سرفه های شدید همراه اند. بیماران مبتلا به سرطان ریه می گویند که درد قفسه سینه گاهی تا شانه و پایین بازوها ادامه پیدا می کنند.

● تب و عفونت مکرر
این علائم می تواند نشانی از سرطان خون باشد. باید گفت که این سرطان نوعی حملات سلول های خونی و توسعه ان تا مغز استخوان است. مغز نیز با تولید سلول های سفید غیر طبیعی بر روی توانایی بدن اثر گذاشته و توانایی مبارزه با عفونت را از آن می گیرد.

● ضعف و خستگی
این علائم شایع در اکثر سرطان ها به شمار می رود توصیه می شود زمانی ک به این حالت ها دچار شده و نتوانستید ان را با خواب جبران و مهار کنید با پزشک خود مشاوره کنید.

● نفخ یا افزایش وزن شکم
نفخ شکم با علتی ناشناخته ممکن است نشانه ای از سرطان زنانه باشد. این اتفاق به طور ناگهانی رخ داده و گاهی ادامه دار است.

● احساس سیری و ناتوانی در خوردن
دربرخی زنان مبتلا به سرطان دیده می شود که همواره احساس سیری داشته و قادر به خوردن غذا نیستند. حتی این احساس سیری کاذب به قدری است که نمی تواند در روز یک وعده کامل غذا داشته باشند.

● ناراحتی معده و درد آن
گرفتگی مکرر معده و ناراحتی معده از علائم شایع سرطان روده به شمار می رود.

● تغییرات ناخن
این تغییرات ناگهانی ممکن است نشان از چندین نوع سرطان باشد.منحنی شدن حالت ناخن ها و بزرگ شدن انگشتان دست نیز زنگ خطری از سرطان ریه است.

البته به یاد داشته باشید که اگر شما یکی از علائم زیر را داشته باشید لزوما دچار سرطان نیستید، اما هرکز نباید این علائم را کم اهمیت دانسته و از کنار آن نباید به راحتی عبور کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: