کد خبر: ۱۴۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 23
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1396 هجری شمسی سال جدید را سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال' نامگذاری کردند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون تجاری سازی ونوآوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال ' اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' گفت:پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در راستای تحقق این شعاراست.

به گزارش شفا آنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1396 هجری شمسی سال جدید را سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال' نامگذاری کردند.

محمود شیخ زین الدین با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری سعی می کند که وجهه ستادی خود را حفظ کند و وارد کارهای اجرایی نشود، افزود: به منظور تحریک تقاضا گاهی معاونت برای ترویج مدل، معرفی وتکامل آن کارهایی انجام می دهد که از جمله آن برگزاری نمایشگاه تجهیزات ومواد آزمایشگاهی ساخت ایران است.

وی بیان کرد:چهار دوره این نمایشگاه(Exhibition) برگزار شده است ودر دوره های گذشته توانسته بازارسازی کند؛ در سال های گذشته تقریبا همه تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیازکشور از خارج وارد می شد و تعداد شرکت های سازنده تجهیزات ساخت داخل بسیاراندک بود.

معاون تجاری سازی ونوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در چهار دوره برگزاری این نمایشگاه با توجه به ارزیابی ها و سطح بندی های انجام شده، 320 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی(laboratory equipment) ساخت داخل به دانشگاه ها فروخته شد و برآورد این است که بازار این محصول هزار میلیارد تومان است اما محدودیت اعتبار دانشگاه بیشتر از این اجازه خرید به دانشگاه ها در حال حاضر نداده است.

شیخ زین الدین گفت: کیفیت محصولات ساخت داخل در دوره های برگزاری نمایشگاه بسیار بالا رفته است؛ در کنار این امر توانسته ایم دانش لازم را برای ارزیابی و طبقه بندی محصولات پیدا کنیم که این امر خیلی مهم است چرا که یکی از مشکلات ما در خصوص خرید محصولات دانش بنیان، اطمینان از کیفیت محصولات ساخت داخل است.

وی یادآور شد: درحال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدل خوبی برای ارزیابی و طبقه بندی محصولات دانش بنیان(Knowledge base) از نظر سطح فناوری به کاربرده و بومی سازی شده، تدوین و ارایه کرده است؛ سالانه برای حدود 10 هزار مدل دستگاه که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود این مدل اجرایی و عملیاتی شده است.

وی اظهارکرد: این نمایشگاه با فروشی که داشته توانسته برای 6 هزارنفر فارغ التحصیل شغل ایجاد کند و یا 15 هزار شغل موجود را تثبیت کند، بنابراین در زمینه اشتغال و تولید که شعار امسال است این نمایشگاه یکی از مصادیق بسیار خوب است.

معاون تجاری سازی ونوآوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: از طرف دیگر برای ورود محصولات دانش بنیان به بازار همه راهبردهای ما در گذشته راهبرد معطوف به عرضه بوده است؛ یعنی تحقیق، ایجاد شرکت، تولید محصول را حمایت می کردیم؛ الان این نمایشگاه یک راهبرد معطوف به تقاضا است و امروز مهمترین چالش ما برای شرکت های دانش بنیان، به وجود آوردن این بازار است و امیدواریم با مصوبه هایی که در سال گذشته گرفته شده ، در سال آینده بازار بهتری برای شرکت های دانش بنیان به وجود بیاید.

شیخ زین الدین با اشاره به اینکه ازنمایشگاه سال گذشته 110 میلیارد تومان خرید قطعی شده است یادآور شد: در نمایشگاه امسال حدود 10 هزار مدل دستگاه و تجهیزات از سوی370 شرکت دانش بنیان ارایه شده است .

رییس کمیته اطلاع رسانی پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفته است، هشت هزار و ۹۷۸ محصول در پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ارائه می شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون چهار دوره «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» را با موفقیت از سال ۹۲تا ۹۵ برگزار کرده است.

با توجه به نتایج به‌دست آمده و رضایت مراکز علمی ، فناوری و پژوهشی کشور و همچنین سازندگان و تولید کنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرانی از این اقدام، پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را از ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن‌های خلیج فارس، میلاد، ۴۰و ۴۱ برگزار می شود.
برچسب ها: تجهیزات ، سلامت ، اقتصاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: