کد خبر: ۱۴۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 20
تحول در سلامت برای مردم در دولت تدبیر و امید مشهود است، دستاوردهای نظام سلامت درتاریخ انقلاب ماندگار خواهد شد
شفا آنلاین>سلامت>دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم طعم شیرین خدمات بهداشتی و درمانی را در این دولت چشیدند گفت : تحول در سلامت برای مردم در دولت تدبیر و امید مشهود است، دستاوردهای نظام سلامت درتاریخ انقلاب ماندگار خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، وزیر بهداشت پنجشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان بوعلی سینا در شیراز که با حضور رئیس جمهوری انجام شد اظهارکرد: دولت در استان فارس 930 میلیارد تومان هزینه کرده است تا پرداختی از جیب مردم کاهش یابد، ایجاد سه هزار و 560 تخت در قالب 12 بیمارستان(Hospital) آغاز شد و به مجموعه خدمات بیمارستانی دولت تدبیر و امید افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت با هدف محرومیت زدایی و گسترش خدمات رسانی به محرومین طرح تحول سلامت را کلید زد گفت: طرح تحول سلامت(Health reform plan) بیش از هر برنامه دیگر دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و خدمات آن به مناطق محروم گسترش یافت.

وزیر بهداشت دستاوردهای حوزه پیوند اعضا(Organ transplants) را نیز برشمرد و گفت : در حوزه پیوند اعضا در فارس و در کشور دستاوردهای کم نظیری داشتیم 50 هزار پیوند کلیه کبد قلب در کشور انجام شده و معادل همین پیوند چشم نیز صورت گرفته است ، پارسال سه هزار و 450 پیوند در کشور انجام شده ویک هزار و 40 پیوند مغز استخوان و 18 پیوند سلولی در مراکز پژوهشی و بیمارستانی صورت گرفته است .

هاشمی با بیان اینکه هزینه پیوند در سایر کشورها حدود 500 هزار دلار است گفت : این خدمت در کشور ما اکنون به صورت رایگان و با تامین هزینه های اصلی توسط دولت انجام می شود .

وی با بیا اینکه در پیوند عضو رتبه اول منطقه دراختیارایران است گفت : ما در ابعاد جهانی نیز گاه رتبه نخست را داشته ایم و این رتبه بین ایران و آمریکا گاه جابه جا شده است .

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمان در کشور تعطیل بردار نیست گفت : در نوروز امسال 93 پیوند مهم در مراکز بیمارستانی کشور انجام شده است،همکاران ما در این ایام هم در مراکز بیمارستانی فعالیت داشتند .


وزیر بهداشت به فعالیت شورای عالی پیوند در دولت اشاره کرد و گفت: شبکه فراهم آوری اعضا برای نیازمندان به عضو درکشور ایجاد شده است ، بالغ بر 13هزار تخت بیمارستانی را به بهره‌برداری رساندیم و مراکز بهداشتی اعم از خانه بهداشت، پایگاه بهداشت و مراکز جامع سلامت(Health) زیادی ایجاد شده است و در برخی استان‌ها مردم به طور کامل تحت پوشش خدمات جدید قرار گرفتند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید دسترسی مردم به خدمات بهداشتی افزایش پیدا کرد ، با اجرای طرح تحول سلامت تعداد زیادی پزشک و متخصص روانه شهرها و مناطق روستایی شدند و به موضوع عدالت در سلامت نزدیک شدیم .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: