کد خبر: ۱۴۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 19
به دلیل افزایش امید به زندگی و مسن شدن جامعه، شیوع بیماری‌های داخلی افزایش داشته و حجم بیماران مراجعه کننده داخلی در کشور افزایش پیدا کرده است
شفا آنلاین>سلامت>جانشین معاون درمان(Treatment) بیمارستان قائم مشهد در خصوص ماجرای بستری بیماران در راهروهای بخش توضیح داد.

به گزارش شفا آنلاین،زلیخا سعادتی جانشین معاون درمان و مدیر هماهنگی فعالیت‌های بالینی بیمارستان قائم مشهد  با اشاره به تصویر منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌ها در بیمارستان قائم گفت: به دلیل افزایش امید به زندگی و مسن شدن جامعه، شیوع بیماری‌های داخلی افزایش داشته و حجم بیماران مراجعه کننده داخلی در کشور افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بیمارستان قائم به دلیل حضور استادان و پزشکان مجرب و برخی تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) خاص برای درمان بیماران داخلی که در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد از استان‌های هم جوار و استان‌های شمالی کشور پذیرای بیماران است و این افزایش تقاضا، موجب شلوغی بیمارستان می‌شود.

سعادتی افزود: در بخش داخلی، بسیاری از بیماران به واسطه برخی پزشکان مطرح در رشته‌های خاص، به بیمارستان قائم مراجعه می‌کنند و به دلیل اینکه شمار زیادی از بیماران حال وخیمی دارند و خدمات ارائه شده در این سطح در سایر مراکز درمانی وجود ندارد، برای آنکه بتوانیم همه بیماران را پوشش دهیم، با وجود پر بودن بخش‌ها برخی بیماران به مدت ۲ الی ۳ ساعت در سالن بخش‌ها برای انجام اقدامات اولیه بستری می‌شوند.

وی اضافه کرد: تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ها، سالن یکی از بخش‌های بیمارستان را نشان می‌داد که بیماران داخلی که قصد استفاده از آندوسکوپی(endoscopy) و کلونوسکوپی و سایر تجهیزات این بخش را داشتند، در صف‌های طولانی منتظر مانده و به طور موقت در سالن بستری می‌شدند که در نهایت ظرف چند ساعت وضعیتشان مورد رسیدگی قرار گرفته و به داخل بخش منتقل می‌شدند.

جانشین معاون درمان بیمارستان قائم مشهد اظهار داشت: یکی از تجهیزات خاص (ERCP) برای تشخیص و درمان بیماری‌های مجاری صفراوی و پانکراس(Pancreas) تنها در دو بیمارستان قائم و امام رضا وجود دارد که از کار افتادن این دستگاه در بیمارستان امام رضا باعث شده حجم بیماران مراجعه کننده به بیمارستان قائم ۲ برابر شود.

سعادتی عنوان کرد: با وجود طرح تحول سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی و تفاوت هزینه بین خدمات در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، بیماران با وجود نبود تخت ترجیح می‌دهند در انتظار خالی شدن تخت بمانند و در نهایت ما مجبور به پذیرش موقت در سالن بخش‌ها و سپس انتقال آن‌ها به اتاق‌های بخش می‌شویم.

وی یادآور شد: ما با هزینه‌هایی که در قالب هتلینگ در طرح تحول سلامت به بیمارستان پرداخت می‌شود، به طور مداوم در تلاش هستیم تا به منظور خدمت رسانی بیشتر فضاهای پشتیبانی را به فضاهای درمانی تبدیل کنیم و در هفته آینده بخش جدیدی با ۴۶ تخت افتتاح می‌شود که امیدواریم کمتر با مشکلات این چنینی مواجه شده و خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه دهیم.

برچسب ها: درمان ، معاون ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: