کد خبر: ۱۴۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 20
میگرن یکی از انواع شایع اختلال سردرد است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد
شفا آنلاین:بسیاری از ما میگرن‌های دردناک در یک نقطه از سرمان را در زندگی تجربه کرده‌ایم؛ اما آیا وزن بدن و بروز میگرن با یکدیگر مرتبط هستند؟

به گزارش شفا آنلاین:تحقیقات جدید نشان می‌دهد بین میگرن و شاخص توده بدنی (BMI) ارتباط وجود دارد.
میگرن یکی از انواع شایع اختلال سردرد <Headache disorder>است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، حداقل نیمی از جمعیت بزرگسالان جهان با سن 18 تا 65 سال، یک سردرد را در سال گذشته تجربه کرده‌اند. از این افراد حداقل 30 درصد دچار میگرن شده‌اند؛ سردردهایی دردناک و عود‌کننده با شدت متوسط تا شدید.

در ایالات متحده آمریکا، 12 درصد از جمعیت مبتلا به میگرن هستند و شیوع میگرن سه برابر در میان زنان بیشتر است، که احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی است.

محققان هنوز به طور کامل علل بروز میگرن را درک نکرده‌اند؛ اگر چه طیف گسترده‌ای از دارو‌ها برای تسکین علائم میگرن وجود دارد اما درمان قطعی آن همچنان دشوار باقی مانده است.
با این حال پزشکان توصیه‌هایی درباره تغییرات سبک زندگی برای جلوگیری یا تسکین میگرن دارند. به عنوان مثال، خوردن وعده‌های غذایی در زمان‌های منظم، داشتن بهداشت خواب مناسب، ورزش، روش‌های مدیریت استرس و حفظ آرامش همگی برای کاهش علائم میگرن پیشنهاد شده است. علاوه بر این، پزشکان در مورد افراد چاقی که میگرن دارند، ثبت‌نام در برنامه‌های کاهش وزن، برای کاهش علائمشان را توصیه می‌کنند.

تحقیقات جدید به بررسی ارتباط بین خطر ابتلا به میگرن و اضافه وزن یا کمبود وزن پرداخته و مطالعه جدید در ژورنال نورولوژی منتشر شده است.

محققان نتایج ۱۲ مطالعه با مجموع حدود ۲۹۰ هزار شرکت‌کننده را گردآوری و بررسی کردند. طبق تعریف کسانی که BMI آن‌ها ۳۰ یا بیشتر است جز افراد چاق و کسانی که BMI آن‌ها کمتر از 5/18 است جز افراد لاغر محسوب می‌شوند.

مطالعات نشان داده است افراد مبتلا به چاقی در مقایسه با افرادی که وزن طبیعی دارند، 27 درصد بیشتر خطر ابتلا به میگرن دارند و افراد کم وزن دارای 13 درصد خطر ابتلا به میگرن بالاتر در مقایسه با همتایان خود با وزن طبیعی هستند.

نتایج پس از در نظر گرفتن عوامل مخدوش‌کننده مثل سن و جنسیت بدون تغییر باقی ماند.
دکتر پترلین و همکارانش ار دانشکده پزشکی جانز هاپکینز آمریکا، اشاره کردند که سن و جنسیت به عنوان دو متغیر اصلی در ارتباط بین BMI وخطر ابتلا به میگرن هستند.

خطر چاقی و خطر ابتلا به میگرن در زنان و مردان و افراد جوان و مسن متفاوت است. هر دو خطر ابتلا به چاقی و بروز میگرن در زنان و افراد جوان‌ شایع‌تر است.سپید
منبع: MNT
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: