کد خبر: ۱۴۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 17
طبق گزارش‌های ارایه شده پیش از این 65 تا 69 درصد اعتبارات وزارت بهداشت از بودجه عمومی و مابقی از بودجه تخصصی تأمین می‌شد اما بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان بودجه تخصصی این وزارتخانه از بودجه عمومی آن بیشتر شد

شفا آنلاین>سلامت>یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از دیدار جمعی از اعضای این کمیسیون با وزیر و معاونین وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،علی کاظمی اظهار کرد: در دیدار جمعی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با وزیر و معاونین وزارت بهداشت که در محل بیمارستان شهید رجایی برگزار شد پیش‌بینی منابع مالی پایدار برای این وزارتخانه به خصوص برای طرح‌هایی مثل طرح تحول نظام سلامت مورد تأکید قرار گرفت تا طرح تحول در آینده ادامه یابد و مثل طرح‌های دیگر معطل نماند. البته ضروری است که وزارت بهداشت(Ministry of Health) نیز نسبت به رفع نواقص آن اقدام کند.

وی افزود:‌ طبق گزارش‌های ارایه شده پیش از این 65 تا 69 درصد اعتبارات وزارت بهداشت از بودجه عمومی و مابقی از بودجه تخصصی تأمین می‌شد اما بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان بودجه تخصصی این وزارتخانه از بودجه عمومی آن بیشتر شد.

کاظمی با اشاره به تأکید بر ضرورت تجمیع بیمه‌ها(Aggregation of insurance) در این دیدار یادآور شد: در این جلسه درباره افزایش میزان مراجعات بیماران و افزایش بستری‌ها در بیمارستان بحث‌هایی صورت گرفت و تأکید شد که باید کنترل بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس با اشاره به انتقادات نسبت به نسخه‌های برخی پزشکان و تجویز حجم بالای دارو و یا ارجاع مکرر به بخش‌هایی مثل MRI گفت: وزیر بهداشت گفتند که طرح آی‌تی در این وزارتخانه در حال تکمیل است و در صورت راه‌اندازی به راحتی می‌توان مشخص کرد که هر پزشک چه میزان دارو می‌نویسد یا چقدر به MRI مراجعه می‌دهد. در واقع نظارت و کنترل بیشتر خواهد شد.

کاظمی در پایان تأکید بر عدم وجود رقابت بین بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و علوم پزشکی و تعیین تکلیف کارانه کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار عنوان کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: