کد خبر: ۱۴۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 16
مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری از برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تیرماه امسال خبر داد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری از برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تیرماه امسال خبر داد و گفت: ثبت نام در این کنگره و جشنواره از 15 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، نمایشگاه عرضه محصولات سلول‌های بنیادی(Stem Cells) و پزشکی بازساختی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، افزود: این کنگره از 22 تا 24 تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس) برگزار می‌شود.

وی اولویت حضور در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه می‌توانند از 15 اردیبهشت با مراجعه به سایت جشنواره، غرفه مدنظر را انتخاب کرده و به‌صورت آنلاین اقدام به ثبت نام کنند.

شعاع، علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را یکی از مهمترین فناوری‌های قرن 21 عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر در سطح دنیا حدود 700 شرکت که فناوری پایه آنها شامل سلول‌های بنیادی، ژن درمانی، مهندسی بافت و سلول درمانی(Cell Therapy) با استفاده از سلول‌های ایمنی می‌شود، وجود دارد.

مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی بخش‌های فناوری‌های این حوزه را شامل تولید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز، مواد و لوازم مصرفی که به نوعی بیشتر آنها یکبار مصرف بوده و به ‌صورت مداوم تولید و مصرف می‌شوند و نیز سلول‌ها و فرآورده‌های مبتنی بر سلول که به‌طور مستقیم در درمان کاربرد دارند، عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت تجاری‌سازی فناوری‌های این حوزه و تبدیل آن به ثروت، اظهار کرد: در حال حاضر در این حوزه بیش از 60 شرکت فعال وجود دارد که برای معرفی بیشتر این شرکت‌ها چه در داخل و چه برای مخاطبان خارج از کشور ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهد.

شعاع، محورهای این کنگره را سلول‌های بنیادی خون‌ساز، سلول ایمنی درمانی، قانون و مقررات و اخلاق، سلول درمانی، مهندسی بافت، بانک سلولی، ژن‌درمانی(Gene Therapy) و تجاری‌سازی دانست و افزود: سخنرانی‌های علمی محققان برجسته خارجی و داخلی در این حوزه نیز در حال برنامه‌ریزی است.

به گفته وی، جشنواره نیز شامل مراسم اعطای دومین جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با محورهای ایده برتر، پایان‌نامه برتر، پیشکسوت برتر و مقاله برتر خواهد بود، ضمن آنکه در حاشیه این رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی، نمایشگاه جانبی، فن‌بازار، کانون اندیشه و نوآوری، کارگاه‌های تخصصی علمی و گردهمایی نوپای ناب‌های حوزه سلول‌های بنیادی نیز برگزار خواهد شد.

برچسب ها: سلول ، ژن درمانی ، کنگره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: