کد خبر: ۱۴۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 16
در اغلب موارد ۹۰ درصد ضایعات نخاعی به معلولیت هایی با شدت‌های مختلف می‌انجامد که طبق آخرین استاندارد‌های روز دنیای پزشکی و بر خلاف گذشته، تقریبا تمام این آسیب‌ها، نیازمند درمانهای مداخله‌ای هستند
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن طب توانبخشی ایران با اظهار نگرانی از بلاتکلیفی و یر گردانی معلولین ضایعات نخاعی به علت کم لطفی بیمه‌ها، از مشکلات هزینه‌ای اغلب آسیب دیدگان در بهره مندی از خدمات درمانی تکمیلی در این باره خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،سید منصور رایگانی رئیس انجمن طب توانبخشی(Rehabilitation) ایران گفت: در اغلب موارد ۹۰ درصد ضایعات نخاعی به معلولیت هایی با شدت‌های مختلف می‌انجامد که طبق آخرین استاندارد‌های روز دنیای پزشکی و بر خلاف گذشته، تقریبا تمام این آسیب‌ها، نیازمند درمانهای مداخله‌ای هستند. 

وی با تاکید بر بی مهری بیمه‌ها نسبت به پوشش خدمات درمانی ضایعات نخاعی در یکی از مهمترین مرحله درمانی بیان کرد: تنها بخش اول درمان مانند اقدامات اولیه جراحی و برخی درمانهای دارویی آسیب‌های نخاعی مشمول بیمه است.

رییس انجمن طب توانبخشی ایران تصریح کرد: بخش قابل توجهی از خدمات درمانی دیگر مانند توانبخشی و برخی خدمات فیزیوتراپی(Physiotherapy) شامل بیمه نمی شوند که این موضوع منجر به افزایش رو افزون تعداد معلولانی شده که دوره های درمانی خود را به طور کامل طی نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تنها ۶ ساعت طلایی برای نجات فرد مصدوم ضایعه نخاعی برای پیشگیری از معلولیت همیشگی وی وجود دارد، ادامه داد: در حوادث و سوانح منجر به آسیب دیدگی ستون فقرات به ویژه در موارد ترومایی حاد، اگر جابجایی مصدوم با رعایت کامل اصول توسط ماموران اورژانس یا افراد دوره دیده متخصص صورت گیرد، می‌توان مانع از قطع نخاع وی شد.

رایگانی اظهار داشت: یادگیری و سرعت عمل در انجام درست اقدامات پیش بیمارستانی می‌تواند بالغ بر ۸۰ درصد از ضایعات نخاعی دائمی را به ویژه در موارد حاد و اورژانس کاهش داد که باید در آموزشهای همگانی و عمومی مغفول مانده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: