کد خبر: ۱۴۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 15
رقم‌های دریافتی از سوی دلالان هیچ معیاری ندارد و به دلیل بی‌رغبتی پزشکان برای ورود به این حوزه، عرصه برای سواستفاده افراد غیرعلمی با انگیزه دریافت سودهای کلان فراهم می‌شود، ممکن است سوء استفاده‌هایی از این امر صورت بگیرد
شفا آنلاین>سلامت>سو استفاده دلالان از خرید و فروش تخمک این روزها زنگ خطر را برای مسئولان به صدا در آورده است.

به گزارش شفا آنلاین،بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۵ میلیون خانوار در کشور وجود دارد که شامل زنان بین ۱۵تا ۴۹ سال است. ۲۰ درصد این خانواده‌ها که حدود سه میلیون زوج می شوند، نابارور(unbelievable) هستند. این درحالی است که این خانواده‌ها در برخی موارد طعمه دلالانی قرار می‌گیرند که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش تخمک می‌کنند.

وی ادامه داد: واسطه‌هایی که از پخش آگهی‌های خود در بین مردم ابایی ندارند و کار خود را کاملا قانونی و شرعی می‌دانند، در بازار سه تا 12 میلیونی خرید و فروش "تخمک و جنین" بیشترین سود عایدشان می‌شود.

افزایش زوجین نابارور به صورت سالانه در کشور
محمدرضا نوروزی، عضو هیأت مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران با تایید وجود دلالان در این زمینه عنوان کرد: خرید و فروش تخمک یا جنین می‌تواند به دو دلیل انجام پذیرد؛ یکی به دلیل نیاز به بچه‌دار شدن و دیگری به دلیل نیاز مالی که در هر دو صورت واسطه‌ها برندگان اصلی در این فرآیند هستند تا جایی که گاهی پولی که این افراد کاسب می‌شوند، از پولی که مراکز درمانی می‌گیرند بیشتر است.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری در خصوص رقم‌های دریافتی واسطه‌ها اضافه کرد: رقم‌های دریافتی از سوی دلالان هیچ معیاری ندارد و به دلیل بی‌رغبتی پزشکان برای ورود به این حوزه، عرصه برای سواستفاده افراد غیرعلمی با انگیزه دریافت سودهای کلان فراهم می‌شود، ممکن است سوء استفاده‌هایی از این امر صورت بگیرد.

فروش عضوی از بدن به قیمت جان!
آزیتا زنهاری متخصص زنان و زایمان(giving birth) گفت: فردی که نقش اهداکننده تخمک را دارد باید دارای شرایطی باشد که می توان به متاهل بودن، سن بالای 35 سال، عدم سابقه اعتیاد و عدم بیماری های آمیزشی اشاره کرد.

وی در خصوص عوارض ناشی اهدای تخمک اظهار داشت: مصرف بی اندازه هورمون های گونادوترومین ها، استروژن و پروژسترون در فرآیند اهدای تخمک باعث می شود که بافت آندومتر رحم مستعد بیماری سرطان(Cancer) شود.

وی در خصوص انجام قانونی برداشتن تخمک و اهدای آن افزود: در حال حاضر در موسسه رویان و مرکز ابن‌سینا عمل برداشتن تخمک و یا اهدای آن انجام می‌گیرد و افراد به هیچ عنوان نباید تحت تاثیر تبلیغات فروش تخمک قرار گیرند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: