کد خبر: ۱۴۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 12
جامعه دندانپزشکی جزو گروه های بسیار ممتاز علوم پزشکی است و بخش عمده خدمات در حوزه دندانپزشکی توسط بخش خصوصی انجام می شود
شفا آنلاین>سلامت>وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه جامعه دندانپزشکی فاصله خود را با کشورهای پیشرفته ازنظر دانش و تجهیزات به حداقل رسانده است.

به گزارش شفا آنلاین، سیدحسن هاشمی با حضور در مراسم روز دندانپزشک و ولادت امیرالمومنین علی (ع) درمحل برج میلاد افزود: جامعه دندانپزشکی(Dental) جزو گروه های بسیار ممتاز علوم پزشکی است و بخش عمده خدمات در حوزه دندانپزشکی توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی ادامه داد: درعین حال دولت ها و مجالس در تامین اعتبار(Credit) برای حمایت از مردم به منظور خرید خدمت دندانپزشکی از بخش خصوصی ناتوان ظاهر شده اند. وی درادامه افزود: ضمن تشکر از انجمن دندانپزشکی ایران و سازمان نظام پزشکی، عقیده دارم که خود انجمن باید از وارد شدن آسیب به ساحت مقدس این حرفه جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: درحوزه دندانپزشکی و به ویژه امرپیشگیری در٦٠ هزار مدرسه ابتدایی با 45 هزار نفر آموزش دیده اعم از مربیان بهداشت و بهورزان در روستاها و هم چنین کاردانهای سلامت دهان و مراقبان سلامت تا امروز 36 ملییون از کودکان ایرانی در 5 نوبت مورد مراقبت و پیشگیری قرار گرفته اند.

هاشمی ادامه داد: نوبت نهایی آن نیز برای 7 میلیون نفر انشاالله از چهار شنبه ساعت 7:30 صبح رسما در هفته جاری شروع می شود تا میزان پوسیدگی دندانی کمتری را در آینده شاهد باشیم.

وی گفت: هم اکنون ١١ درصد دانش آموزان دندان هایشان سالم است و باقی دچار مشکل هستند. بازسازی و تجهیز 2400 مرکز بهداشتی برای دندانپزشکی و هزاران هزار یونیت دندانپزشکی توزیع شده و فرصت سازی شده تا حدود 1300 نفر دندانپزشک تنها در روستاها جذب شوند، ما توانسته ایم از رقم 5 درصد به 13درصد درنقش دولت به خدمات دندانپزشکی برسیم.

وزیربهداشت گفت: یعنی دولت طبق آخرین آمار 13 درصد سهم در خدمات دندانپزشکی در شهر ها دارد که باید به عدد 25 درصد در شهر ها و 75 درصد در روستاها برسد.

رئیس هیات مدیره انجمن(Community) دندانپزشکی ایران ضمن تشکر از حضور اساتید و همکاران دندانپزشک، به مشکلاتی ناشی از نوع نگاه غیرمنصفانه به پزشکان در ارایه خدمات اشاره کرد.

علی تاجرنیا میزان تعیین مالیات ها، عوارض شهرداری و نگاه هایی از این دست را به دور از شان مجموعه پزشکی کشور دانست و افزود: جامعه دندانپزشکی علاوه بر تمامی بی مهری ها، خود را از مردم جدا نمیداند و جامعه ای منسجم است.

وی بیان داشت: علاوه بر انجمن دندانپزشکی ایران، ١٤ انجمن علمی دیگر به عنوان انجمن های تخصصی در قالب شورای هماهنگی انجمن‌های علمی، فعالیت‌های علمی و صنفی را انجام پیگیر است.

وی در ادامه از برگزاری اکسیدا 57 در اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان پنجاه و هفتمین کنگره سالانه انجمن دندانپزشکی ایران خبر داد.

علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به ارتقای جایگاه دندانپزشکی در سیاست گزاری کلان در وزارت بهداشت و شکل گیری شورای سلامت دهان افزود: جامعه دندانپزشکی کشور، همکارانی سخت کوش و گران سنگی هستند، بسیاری از همکاران این رشته بدلیل نوع فعالیت در حین درمان، دچار فرسایش شغلی می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: