کد خبر: ۱۴۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 12
در صورتی که عمل زیبایی چشم به وسیله یک فرد غیر متخصص انجام شود مشکلات متعددی فرد بیمار را تهدید می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص چشم و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در صورتی که عمل زیبایی چشم به وسیله یک فرد غیر متخصص انجام شود مشکلات متعددی فرد بیمار را تهدید می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد اسحاقی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص چشم با اشاره به جراحی‌های چشم اظهار داشت: برخی از بیماری‌های پلکی مادرزادی بوده و حالت ژنتیک(Genetics) دارد که در آن ساختار و اطراف چشم از حالت طبیعی خارج شده است و همچنین مجاری اشک چشم به دلیل بروز مسائل مختلف ژنتیکی تنگ و یا بیش از اندازه گشاد شده است.

وی بیان کرد: برای درمان بیماری‌های ژنتیکی چشم لازم است که بیماران پس معاینه کامل به وسیله متخصص تحت عمل جراحی(surgery) قرار گیرند تا عیوب انکساری و یا مشکلات چشم اصلاح شود.

اسحاقی عنوان کرد: بیرون‌زدگی چشم در اثر بیماری تیروئید(Thyroid) و افتادگی پلک منجر به تنبلی چشم می‌شود و همچنین هنگامی که در اطراف چشم عارضه‌ای تحت عنوان پف به وجود می‌آید به وسیله عمل جراحی لیزر می‌توان آن را درمان کرد و این کار با بی حسی موضعی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر عمل زیبایی چشم به وسیله یک فرد غیر متخصص انجام شود مشکلات متعددی فرد بیمار را تهدید می‌کند و حتی در مواقعی منجر به افزایش تغییرات پلک و حتی  خشکی آن شود و روند درمان آن را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

این جراح چشم یادآور شد: بیماران باید برای انجام عمل‌های بیماری چشم به یک پزشک متخصص مراجعه کنند، زیرا این عضو بسیار حساس است و با کوچکترین اشتباهی می‌تواند موجب از دست دادن بینایی فرد شود.
برچسب ها: تیروئید ، ژنتیک ، بینایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: