کد خبر: ۱۴۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 10
باید با فرهنگ‌سازی علمی مناسب و جدی، توسط سیستم رسانه‌ای زمینه ارتقای سلامت دهان و دندان را از طریق آموزش بهداشت اصولی بهداشت دهان و دندان به مردم، روشهای پیشگیرانه را فراهم کرد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل درمان تامین اجتماعی(social) استان تهران در آستانه روز دندانپزشک تاکید کرد: پیشگیری، هزینه‌های درمان دندان‌پزشکی را کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدتقی خسروانی مقدم با اشاره به فرا رسیدن سالروز گرامیداشت روز دندانپزشک، این رو را به تمامی دندانپزشکان و کادر درمانی در مجموعه تامین اجتماعی تبریک گفت.

مدیر‌کل درمان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی علمی مناسب و جدی، توسط سیستم رسانه‌ای زمینه ارتقای سلامت(Health) دهان و دندان را از طریق آموزش بهداشت اصولی بهداشت دهان و دندان به مردم، روشهای پیشگیرانه را فراهم کرد تا با تکیه بر اصل منطقی «اولویت پیشگیری بر درمان» در این زمینه به موفقیت‌های ملموس دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری، هزینه‌های درمان دندان‌پزشکی را کاهش می‌دهد، افزود: اولویت درمان تامین اجتماعی اول بر بهداشت و پیشگیری و پس از آن بر درمان و سلامت آحاد جامعه استوار است؛ هر چه دانش و آگاهی دندانپزشکان در مورد علوم جدید این حوزه که به سرعت رو به گسترش است، افزایش یابد، در تشخیص و درمان بیماریهای حوزه دهان و دندان دقیق‌تر وکاهش عوارض آن موفق‌تر عمل خواهند کرد.

خسروانی مقدم با اشاره به اینکه نظارت صحیح، دقیق و علمی بر مراکز درمانی از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت خاص است، بیان داشت: در صورت جدی گرفتن این موضوع‌، می‌تواند به ارائهٔ خدمات درمانی بهتر و با کیفیت مطلوب‌تر منجر شود و بیماران و بیمه شدگان عزیز را از خدمات بهتر و استاندارد بهره‌مند کرد.

مدیرکل درمان استان تهران با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در ٣٣ مرکز درمانی استان تهران ارائه می شود، گفت: اهمیت دادن به بحث سلامت دهان در نهایت منجر به ارتقاء سلامت آحاد جامعه خواهد شد و در این راستا تقدیر از خدمات دندانپزشکان آنان را به ارائه هرچه بهتر وظایف حرفه‌ای خود ترغیب می‌کند‌.

وی با اشاره به ویزیت تعداد قابل ملاحظه‌ای از بیمه‌شدگان و ارباب رجوعان توسط متخصصان دندانپزشکی فعال در مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران ابراز داشت: از جمله خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت دهان و دندان در مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران می‌توان به ویزیت اعم از معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش همچنین رادیوگرافی(Radiography) تک‌دندان (گرافی‌پری اپیکال یا بایت وینگ) و نیز کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان خلفی، کشیدن دندان عقل و ... اشاره کرد.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: به امید روزی که جامعه ایرانی نه تنها در حرف و شعار که به صورتی جدی و عملی، پیشگیری را مقدم بر درمان بداند، و همه مردم در صورت نیاز به خدمات درمانی دندانپزشکی به ارتقای سلامت خود اهمیت بدهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: