کد خبر: ۱۴۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
نفس این امر شاید پسندیده باشد ولی با تعمق در جزئیات می‌توان به ناکارآمدی آن پی برد. همچنین در صورت عدم رفع ایرادات صدمات جبران‌ناپذیری به بیماران وارد می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی طرح واگذاری دیالیز به بخش خصوصی را دارای ایراداتی دانست و گفت که در صورت عدم رفع این ایرادات صدماتی به بیماران وارد می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، علی محمد مرادی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: اخیراً وزارت بهداشت درصدد اجرای طرحی تحت عنوان واگذاری دیالیز به بخش خصوصی است. البته نفس این امر شاید پسندیده باشد ولی با تعمق در جزئیات می‌توان به ناکارآمدی آن پی برد. همچنین در صورت عدم رفع ایرادات صدمات جبران‌ناپذیری به بیماران وارد می‌شود.

وی افزود: نیاز کشور به دستگاه‌های دیالیز(Dialysis) 750 عدد است در حالی که این عدد توسط وزارت بهداشت بیش از 3 هزار دستگاه اعلام شده است. ضمناً این 750 عدد کمبود ضروری به علت عدم تأمین آن در سه سال گذشته است.

مرادی خاطرنشان کرد: این واگذاری‌ها با قراردادهای طولانی مدت بیش از 25 سال اعلام شده و نحوه واگذاری‌ها به صورت انحصاری است. با انحصاری کردن هر مسأله‌ای به ویژه در حوزه سلامت(Health) و درمان رقابت از بین می‌رود و همانطور که مستحضرید رقابت لازمه پویایی است. در نتیجه در آینده نزدیک شاهد کیفیت پایین خدمات و نارضایتی‌های فراوان خواهیم بود.

نماینده مردم قروه در مجلس ادامه داد: لازم است دانشگاه‌ها جهت ایجاد این رقابت اجازه عقد قرارداد با شرکت‌های مختلف را داشته باشند و در صورت عدم رضایت از خدماتشان فسخ قرارداد کنند. برخی شرکت‌هایی که عهده‌دار این واگذاری شده‌اند سابقه درخشانی در خدمت‌رسانی به بیماران ندارند که این بزرگترین علت عدم استفاده از کارشناسان نفرولوژی است.

وی در پایان گفت: ما سال‌ها تلاش کردیم در حوزه درمان به کشورهای دیگر وابسته نباشیم و خوشبختانه توانستیم تولید صافی دیالیز را با کیفیت مناسب انجام دهیم. با استناد به نظر کارشناسان و با توجه به ظرفیت تولیدی کارخانه‌های بومی ما بی‌نیاز از واردات این صافی‌ها خواهیم بود در حالی که به شرکت‌های مذکور اجازه واردات صافی‌های دیالیز داده شده است که با این کار بزرگترین ضربه را به چرخه تولید در کشور خواهیم زد و این امر برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
درود بسیار به سرورعلی محمد مرادی نماینده آینده نگرمردم قروه و دهگلان که خردمندانه و با آگاهی بسیار بدرستی نگران تندرستی بیماران نارسائی کلیه میباشد. پافشاری کاربدستان وزارتخانه به پیشبردبرنامه بسیار نادرست و زیانبارخصوصی سازی دیالیز، میتواند به قیمت آن تمام شود که مرگ و میرکسانی که با همودیالیز نگهدارنده زندگی مینمایند دوبرابر شود. امیدئوارم چنین نشود ولی اگر شد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ و اگر کسی هم پاسخ دهد آیا کسانی که جان خود را از دست داده اند باز زنده خواهند شد؟امیدوارم سودجویان بجای سوداگری برای پول بیشتر به راه درست بروند
زهرا ميرحسيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
سلام
اميد است با حضور نمايندگان آگاه و دلسوز مردم بخصوص در حوزه سلامت اين روند متوقف شود .
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
یکی از وظایف اصلی هر نماینده نظارت بر کار مسئولین است . بیان این موضوع در صحن علنی مجلس و تذکر در قبال آن، یک حرکت درست و قابل تامل است که به حتم دغدغه قشری از مردم را به گوش مسئولین می رساند.
به قول معروف " تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها " . حتماً ایرادی در این کار وجود دارد که بسیاری از نفرولوژیست ها و حتی نمایندگان مجلس را به واکنش وا داشته است.
بهتر است مشورت با متخصصان این امر در این زمینه مورد تامل قرار گیرد.
به واقع هر خصوصی سازی را نم یتوان به صرف اینکه رنگ و لعاب خصوصی سازی دارد! بدون کار کارشناسی پیش برد
زهرا رهبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
با درود
اميدوارم روند خصوصي سازي دياليز كه بدون شك به ضرر بيماران نارسايي كليه ميباشد،متوقف و راه سودجويي هاي احتمالي كاملا بسته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: