کد خبر: ۱۴۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
معاون بهداشت وزیر بهداشت:افزایش افسردگی با انتشار دروغ، تهمت، تزویر و نا امیدی در جامعه جدی است
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش افسردگی با انتشار دروغ، تهمت، تزویر و نا امیدی در جامعه جدی است.

به گزارش شفا آنلاین، علی اکبر سیاری روز یکشنبه در مراسم روز جهانی بهداشت در وزارت بهداشت افزود: امیدوارم در انتخابات امسال به جای ترویج ناامیدی، ریاکاری و خشونت شاهد ترویج نشاط و حرکت به سمت بهبود سلامت اجتماعی(social health) و روانی جامعه باشیم.

وی ادامه داد: تنها راه کاهش افسردگی در جامعه گفت و گو و درک متقابل است . امیدوارم همه باصبر و حوصله برای شادی و نشاط جامعه همکاری کنیم تا بتوانیم در این شرایط که شاهد جنگ و آشوب در منطقه هستیم جامعه ای سالم و شاد داشته باشیم.

وی گفت: واقعیت این است که خطرات زیادی جامعه را تهدید می کند. جنگ و آشوب می تواند سلامت روان جامعه(Society) را تهدید کند. همه باید هنر گفت و گوی منطقی را بیاموزیم.

سیاری گفت: آسیبهای اجتماعی در جامعه رو به افزایش است و بیکاری، فقر و طلاق موجب افزایش افسردگی شده است باید نسبت به سلامت روان مردم به خصوص گروه های آسیب پذیر ازجمله سالمندان، جوانان، نوجوانان و زنان حساس باشیم و بدانیم که افسردگی و اختلالات روانی قابل پیشگیری هستند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: افزایش افسردگی یک معضل جهانی است اما باید تلاش کنیم در کشور خودمان این روند رو به افزایش را متوقف کنیم و بعد در صدد کاهش آن برآییم.
سیاری گفت: 300 میلیون نفر در دچار افسردگی هستند و در کشور ما نیز شش میلیون و 400 هزار نفر افسرده هستند بنابراین همان طور که در شعار سازمان بهداشت جهانی نیز آمده است باید بیشتر درباره این بیماری گفت و گو کنیم.

وی ادامه داد: برای کاهش افسردگی باید همگی مهارت گفت و گو، مهارت کنترل خشم، تفکر منطقی، مهارت حل مساله و توان نه گفتن را بیاموزیم.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: راه حل کنترل افسردگی مصرف مواد مخدر(drugs)، الکل و مواد روانگردان نیست راه حل آن کمک گرفتن از افراد آگاه و افزایش سواد سلامت روان در بین مردم است.

وی گفت: همه مردم باید امکان و توان بیان احساسات و افکار خود را داشته باشند و امکان تبادل اطلاعات باید فراهم باشد و در این میان نقش هنر گفت و گو و هنر گوش دادن موثر بی نظیر است.

سیاری گفت: اگر در مقابل فرد افسرده قرار گرفتیم باید احساسات خودمان را کنار بگذاریم و شنونده خوبی برای شنیدن و درک کردن او باشیم و البته در میان نقش والدین، دوستان و اقوام بی بدیل است.

وی گفت: اگر بخواهیم برای فرد افسرده نقش معلم و قاضی را بازی کنیم و او را سرزنش و تحقیر کنیم نه تنها به نتیجه نمی رسیم بلکه وضعیت را بدتر می کنیم و باید بدانیم که درمان افسردگی نیازمند صبر و حوصله است.

سازمان بهداشت جهانی شعار امسال روزجهانی بهداشت( 7 آوریل) را بیایید درباره افسردگی صحبت کنیم تعیین کرده است.

برچسب ها: افسردگی ، سلامت ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: