کد خبر: ۱۴۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
محصولات بهداشتی و آرایشی باید سلامت محور باشد نه اقتصاد محور؛ که برای رسیدن به این هدف به ویژه سازمان غذا و دارو باید ورود جدی به این عرصه داشته باشند.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه محصولات بهداشتی و آرایشی باید سلامت محور باشد نه اقتصاد محور، گفت: این محصولات باید براساس قوانینی که برای عرضه آن وجود دارد به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش شفا آنلاین،همایون هاشمی درباره ضرورت استانداردسازی محصولات آرایشی و بهداشتی و تبلیغات آن از سوی رسانه‌ها، افزود: محصولات بهداشتی و آرایشی باید سلامت محور باشد نه اقتصاد محور؛ که برای رسیدن به این هدف به ویژه سازمان غذا و دارو باید ورود جدی به این عرصه داشته باشند.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: محصولات بهداشتی و آرایشی به طور مستقیم با سلامت(Health) مردم در ارتباط هستند و باید بر اساس قوانینی که برای عرضه آن وجود دارد به دست مصرف کننده برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه در ایران یکسری قانون گریزی‌هایی وجود دارد به گونه ای که اکنون شاهد هستیم بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی از سوی شبکه های ماهواره‌ای تبلیغ شده و بدون اخذ مجوزهای لازم به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد.

وی یادآور شد: واقعیت آن است که عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی صرفا برای عده ای سودجو، جنبه اقتصادی دارد و همین امر محل آسیب شده است و اغلب مشکلاتی برای مصرف کننده پدید می آورد.

هاشمی با بیان اینکه مسئول رسیدگی به نحوه توزیع محصولات بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو است، تاکید کرد: این سازمان باید برخورد و رفتار مداخله ای داشته و با سودجویان برخورد کند، از سویی دیگر مجلس(Parliament) نیز باید سازمان غذا و دارو را مکلف به برخورد جدی تری با متخلفان کند، همچنین رسانه ملی نیز نقش تاثیرگذاری در فرهنگسازی برای عدم استفاده از محصولات غیرمجاز دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ناگفته نماند که گاهی برخی از محصولات آرایشی وبهداشتی از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را کسب می کنند اما تبلیغات آنها کذب و غیرواقعی است و در تبلیغات خود بزرگنمایی می کنند که می طلبد متولیان برای جلوگیری از ضرر و زیان مصرف کننده به آن رسیدگی کنند که بدون شک برای رسیدن به این هدف باید نظارت ها بیش از گذشته پررنگ شود.خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: